superfish ledbuizen

cone

Well-known member
Lid geworden
7 januari 2015
Berichten
473
Locatie
tegelen
Ik heb me vandaag een led buis gekocht van superfish.
Zo eentje die je gewoon in de tl-armatuur kan draaien.
Werkt perfect, alleen vind ik de kleur te helder. Nou schijnt er ook een color led buis te bestaan. Alleen heeft de LFS deze niet op voorraad, staat nu in bestelling.
Heeft er iemand toevallig deze 2 lampen van superfish al in zijn bezit?
Zorgt de color ( paars/rood )voor een natuurlijker kleur in de bak?

Helemaal super zou zijn als iemand een foto kan posten van een aquarium waar de lampen beide aangesloten zijn.
 
Ik heb hier wel een paarse tl boven mijn Dubai hangen, maar niet die van superfish. Vind zelf de paarse lamp veel mooier dan de gele, al zijn de laatste foto's gemaakt in het topic met een warmwit achter en paarse voor. Als ik me niet vergis staat er ook een foto van warmwit-paars en paars-paars in mijn topic. Hier kun je met deze lampen mooi het verschil zien

Edit; het is de post van 14-8 op de 2de pagina van mijn topic mocht je er foto's bij willen zien
 
Bedankt voor het reageren, maar ik ben juist overgestapt van tl naar led ;)

De vraag is dan ook of die paarse led lamp net zoveel doet als het effect wat je krijgt van 2 verschillende tl-buizen.
Ik vind nl de heldere led lamp aanzienlijk helderder dan een witte/gele tl buis. De lfs heeft een showbak met zo'n heldere led lamp, maar geen paarse lamp erbij. Dus ik kan geen voorbeeld vinden van twee verschillende led-lampen.
Zo'n paarse led-lamp kost 65 euro en ik wil dat geld eigenlijk alleen uitgeven als de kleur van de bak echt mooier wordt ;)
 
Net mijn led-lamp omgeruild, ik had een superfish super bright led lamp en nu een superfish retroled bright led-lamp
In de LFS hebben we beiden lampen aangezet maar zag geen verschil, maar aangezien deze betere kapjes had om ze aan te sluiten op de vroegere tl aansluiting heb ik ze toch omgeruild.
En de color lamp er bij besteld, deze komt volgende week binnen.
Eenmaal thuis aangesloten zie je toch dat het een stuk minder "bright" is.

Dus nu weer twijfelen over de color lamp :juggle:
 
Terug
Bovenaan