Wat is er nieuw

Superfish pro 600

• Onderwerp starter Onderwerp starter jeffab1991
  • Startdatum Startdatum
J

jeffab1991

Guest
Beste forumleden,

Gisteren na een jaar toch weer een aquarium gekocht. Hierbij zat een Superfish Aqua pro 600. Alles netjes aangesloten maar pomp gaat niet draaien. zodra ik hem aansluit op stroom hoor je een klik maar draaien doet deze pomp niet. Pomp is netjes tot het streepje gevuld zoals aangegeven in de handleiding. Wellicht dat de pomp toch defect is?

hebben jullie misschien meer info?

Groetjes jeffrey

Jeffrey,

Ikzelf heb ook de Superfish Aqua Pro 600.
Het mooie van deze pomp is dat wanneer de stekker ingeplugd is, de pomp direct gaat lopen.
Heb je de pomp wel opengemaakt volgens de handleiding. Uit mijn hoofd zo, eerst de zwarte lipjes, daarna de grijze? en in die volgorde terug?

Het nadeel is als je het niet op die manier gedaan hebt de pomp stuk kan gaan. Je pomp moet namelijk meteen gaan draaien als de deksels en de kraantjes open staan 🙂

Staan de in -en uitvoer slang wel open? Bij mij deed m'n aqua pro 200 precies hetzelfde als de slangen niet openstonden als ik hem in het stopcontact deed.

Anders kan je het rotortje er even uithalen, schoonmaken en nog een keer proberen.

beste Maikel,

Ja idd eerst de zwarte en daarna de grijzen. Kreeg hem de eerste keer aan de praat. na 1 minuut ging die uit om te ontluchten en ging daarna niet meer aan. alles gecontroleerd maar helaas nog geen suc6 geboekt. kraantjes staan open voordat ik de stekker in het stopcontact steekt zoals ook aangegeven in de handleiding. rotortje goed schoon gemaakt maar hiermee ook geen suc6.

meer tips heel erg welkom

De eerste keer opstart duurt minimaal 2minuten ontluchten, hierbij initialiseert de pomp zichzelf

Ben bang dat de pomp kapot is hij klikt netjes als je stroom erop zet maar draait niet, moet het rotortje licht draaien of hoort deze zwaar te gaan?

probleem gevonden, rotortje gaat niet vanzelf draaien en heeft een zetje nodig. denk te ver uitgesleten?

Buitenfilter met Quick-Start systeem.
Het Multi-Step filtersysteem zorgt voor perfecte filtering deze bestaat uit een eenvoudig te verwisselen filtersponscassette en filterbakjes met filtermedia.
Het Quick-Start systeem maakt de Aqua-Pro zeer eenvoudig in gebruik. Je vult het filter voor 2/3 met water (tot het merkteken in de pot), zet de deksel erop en schakelt de Aqua-Pro in en het filter draait. Een ingebouwde microchip schakelt de pomp eenmaal daags uit en weer aan.
Dit zorgt ervoor dat er geen lucht in het filter ophoopt. Motor zit in de bodem van het filter.

Houd hem eens aan staan, en kijk of hij zelf opstart.

Kan ook slijtage op rubbertjes zijn.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan