Wat is er nieuw

Superfish quadro 70 pro van Mandykuh

Mandykuh

Well-known member
Lid geworden
5 november 2012
Van een rio450 en dennerle nano cube 30 en de dennerle nano cube 50, nu alleen nog een Superfish quadro 70 pro. Al de rest weggedaan.

Ik heb nog geen idee wat ik precies wil maken met de bak en welke garnalen of nano visjes of combi:S

Standaard filter, oase verwarming.
Komt nog een panty omheen ivm de baby garnaaltjes :smitten:
Ph verlagende bodem met voedingsbodem.
En even kijken voor een CO2 systeem.

Led verlichting vind ik wel veel te fel maar wil toch mooie drijvers erin. Hopelijk helpt dat.

Dag 1 van het indraaien.

Bijlagen

• IMG-20241222-WA0005.jpeg
    IMG-20241222-WA0005.jpeg
    242.8 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Het is me niet gelukt om te dimmen dus dat worden lekker veel drijvers in de bak doen.

Voor alles is een eerste keer, ik heb er nu 4 guppen in 🤣 vul ze eind deze week nog aan.

Voordeel is dat mijn jongste nu mee kan helpen wat hij graag wilt en hem erbij kan betrekken. Vandaar dus ook guppies. Morgen gaat hij met zijn eigen zwaar verdiende centjes appelslakken kopen 😆

Tot ik het juiste model hout heb gevonden. Het scheelt dat ik wel nu het geduld ervoor heb en niet alles snel snel wil en uiteindelijk 100x de bak verander.

Geeft me ook de tijd om een osmose systeem te regelen op de keukenkraan.

Foto geeft een beetje het idee aan van welk hout en hoe ik een beetje de bak uiteindelijk wil. Wel wat meer planten zodat de garnalen meer schuilplekken uiteindelijk hebben.

Bijlagen

• Screenshot_20250101_223710_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20250101_223710_Marktplaats.jpg
    228 KB · Weergaven: 15
Hmm door dit topic zie ik dat de bak net op dik 2 weken draait :stom: ik dacht bijna 4 weken :juggle: dat is een te groot verschil en moet de piek nog komen. Morgen maar de vissen eruit en geen appelslakken halen. Even mee wachten :oopss:

https://www.aquastorexl.nl/superfish-slim-led-controller.html

Las volgens mij iets over een controller en deze zou op je bak moeten kunnen. Dat staat bij Aquastorex bij de bak vermeld.
Ja je hebt me die link al eens gegeven en ik heb hem besteld maar bij mij doet mn lamp het dan helemaal niet meer. Ik ga eind deze week even na de aquarium winkel. Wellicht is mijn lamp kapot want inderdaad zoals je zegt de Quadro Aquaria staat erbij. Maar het kan dus ook zijn dat ik de verkeerde heb want zoals je nu deelt, is het de SLIM en je hebt ook deze haha. Ik denk dat ik daar de fout mee heb gemaakt :oopss: maar zeker weet ik het niet haha. Maar dat het kan dat is zo ja.

Bijlagen

• Screenshot_20250108_090839_Chrome.jpg
    Screenshot_20250108_090839_Chrome.jpg
    331.5 KB · Weergaven: 7
  • Screenshot_20250108_090848_Chrome.jpg
    Screenshot_20250108_090848_Chrome.jpg
    270 KB · Weergaven: 7
Hmm door dit topic zie ik dat de bak net op dik 2 weken draait :stom: ik dacht bijna 4 weken :juggle: dat is een te groot verschil en moet de piek nog komen. Morgen maar de vissen eruit en geen appelslakken halen. Even mee wachten :oopss:
Heel verstandig. Als je alles eruit doet, behalve het water en de apparatuur hoef je alleen nog maar een stuk of 20 potjes met geduld te halen bij de LFS want John heeft de laatste opgebruikt.... 😉

Let wel, elke dag de inhoud van een potje in het water doen. :deal::petjeaf:

Heel verstandig. Als je alles eruit doet, behalve het water en de apparatuur hoef je alleen nog maar een stuk of 20 potjes met geduld te halen bij de LFS want John heeft de laatste opgebruikt.... 😉

Let wel, elke dag de inhoud van een potje in het water doen. :deal::petjeaf:
Ik heb net al een waterwissel gedaan. Dierenwinkel neemt ze niet terug en ik heb geen andere bak draaiend staan :stom: straks even een hoop snelgroeiers maar halen en op hoop van zege. Zo een stomme fout

Ja je hebt me die link al eens gegeven en ik heb hem besteld maar bij mij doet mn lamp het dan helemaal niet meer. Ik ga eind deze week even na de aquarium winkel. Wellicht is mijn lamp kapot want inderdaad zoals je zegt de Quadro Aquaria staat erbij. Maar het kan dus ook zijn dat ik de verkeerde heb want zoals je nu deelt, is het de SLIM en je hebt ook deze haha. Ik denk dat ik daar de fout mee heb gemaakt :oopss: maar zeker weet ik het niet haha. Maar dat het kan dat is zo ja.
Als ik het goed begrepen heb in een andere post moet bij di aquarium altijd op een touch knop gedrukt worden om de lamp aan te zetten.
Een ander forumlid heeft dit opgelost door deze touch knop te overbruggen.
https://aquaforum.nl/threads/superfish-quadro-i-c-m-tijdschakelaar-voor-verlichting.183887/

Meestal worden die kreten in het engels opgezet en betekend slim niet intelligent, maar slank. Dus dun/klein design.
Aha, dan zou het om dezelfde controller dus gaan en ja ik zag al dat de doos qua plaatje identiek was. Ook bij de bak kon ik de kreet slim niet vinden bij de led dus dan zouden beide op de bak moeten kunnen werken.

Ik heb deze dimmer ook op de Quadro 40, maar het is er eentje met gebruiksaanwijzing (of beter gezegd: goede gebruiksaanwijzing ontbreekt!).

De DIM-knop werkt alleen nadat je de MINUTE-knop een aantal seconden ingedrukt hebt. Dan kun je het percentage aanpassen. Vervolgens stel je de start- en eindtijd in en tot slot F1 / F2 / F3 (F1 is dacht ik zonsopkomst in 10 seconden, F2 is zonsopkomst in 10 minuten en F3 is direct aan). Daarna werkt de DIM-knop niet meer (althans, dan kun je het percentage niet meer wijzigen). Geen idee waarom het zo idioot werkt op deze bakjes.

Goede tip Joost en hopen dat ze er iets mee kan dus.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan