Wat is er nieuw

Superfish Quadro i.c.m. tijdschakelaar voor verlichting

Joost123

Well-known member
Lid geworden
3 januari 2020
Ik heb hier nog een leeg Superfish Quadro bakje staan, welke ik wilde gaan inrichten.
Bij het testen kwam ik iets merkwaardigs tegen m.b.t. de verlichting. Indien de stroom eraf is geweest (middels tijdschakelaar of gewoon stekker uit stopcontact) dan moet je altijd de verlichting weer boven op de "klep" aanzetten. Dit houdt dus in dat de verlichting van de bakje niet te regelen is middels een tijdschakelaar.

Hebben meer mensen dit probleem bij de Quadro?

Lampkapje met klein beetje geweld los getrokken. Onder de drukknop van de kap zit een klein sensortje. Eenvoudigweg een bypass gemaakt, zodat de sensor overgeslagen wordt. Werkt nu prima met een simpele dimmer van een tientje..

Zag dat er ook een klein condensatortje zat, geen idee waarvoor die is (misschien spanningsdipje op te vangen?), maar die staat nu ook buitenspel.

Laatst bewerkt:
Ik ken de condensator bij TL verlichting wel maar die heeft duidelijk een andere functie.

https://smartgateways.nl/product/led-dimmer-bypass-tegen-knipperende-led-verlichting/
"Een led dimmer bypass, ook wel bekend als een led-bypass of led-condensator, is soms nodig bij het dimmen van dimbare LED-lampen"
"Een led dimmer bypass is een elektronisch component dat wordt aangesloten parallel aan de LED-lamp. Het fungeert als een belasting om een minimale stroom te behouden, zelfs wanneer de dimmer de stroom naar beneden dimt. Hierdoor kan de LED-lamp stabiel blijven werken en voorkomt het flikkeren en knipperen."

Met andere woorden. Zolang de verlichting niet knippert lekker buitenspel laten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan