Superfish qube lamp maakt geluid en knipperd


B

Bobbysh

Guest
Ik heb een 2e hands superfish qube 40 lamp waarvan de stekker een heel hoog irritant geluid maakt als ik de lamp aanzet. Ook knipperd de lamp wat en het geluid gaat daar ook een beetje in mee.

Wat kan dit zijn en hoe kan ik dit oplossen? Of is de lamp zo langzamerhand aan zn eind
 
Sorry ik heb echt 0 verstand van lampen dus esva zegt me niets en kan het ook niet zo gauw vinden op internet trouwens.

Het is toch echt de stekker denk ik, komt iniedergeval niet uit de lamp zelf.

Iets met een los contact klinkt wel alsof dit het kan zijn omdat hij zo knipperd ook.
 
Watvoor lamp is het?
1 die licht geeft natuurlijk..

Maar heb je ff een fototje?
En ook 1 van de stekker?
 
Is het toevallig zo'n stekker die je er zelf aan moet schroeven? het kan ook nog aan het stopcontact liggen overigens.
En een esva is de voeding voor de tl buis, deze zit in de kap van het aquarium.

Een fotootje zou welkom zijn idd
 
1545646602593408528603.jpg


Dit is hem. Adapter is evt eraf te halen. Het is een heel hoog piepend/zoemend geluid wat hij dan maakt.

Het is een qube 40 van superfish
 
Dat is mooi ruk....
Je kan proberen een vervangende adapter te scoren..
Maar op dit punt is het 50/50 dat je ermee het probleem oplost.
De problemen in je adapter kunnen ook veroorzaakt worden door de lamp, en vice versa
 
Anders zou ik op Aliexpres voor 8 euro een andere led kopen.

Al gedaan als noodoplossing inderdaad. Heeel fijn dat aliexpress.

Vind dit model alleen zo handig en heeft een mooie kleur licht dus ik hoop dat ik dit nog kan oplossen
 
Aha de stekker is dus een adapter, omdat er lamp werd gezegd dacht ik aan een TL buis

Maar op dit punt is het 50/50 dat je ermee het probleem oplost.
De problemen in je adapter kunnen ook veroorzaakt worden door de lamp, en vice versa
Ja dat is een kwestie van proberen, ik gok op de adapter, en misschien zelfs het schakelaartje
 
Aha de stekker is dus een adapter, omdat er lamp werd gezegd dacht ik aan een TL buis


Ja dat is een kwestie van proberen, ik gok op de adapter, en misschien zelfs het schakelaartje
Ik gok de lamp, ledjes kunnen namelijk ook slijten.
Maar de adapter is was goedkoper
 
Dit is echt bud kwaliteit, en dat zeg ik niet snel.
Maar ze gaan echt niet lang mee.
Ledjes die uitvallen, ledjes die blijven knipperen als in de disco.
 
Ik heb een 2e hands superfish qube 40 lamp waarvan de stekker een heel hoog irritant geluid maakt als ik de lamp aanzet. Ook knipperd de lamp wat en het geluid gaat daar ook een beetje in mee.

Wat kan dit zijn en hoe kan ik dit oplossen? Of is de lamp zo langzamerhand aan zn eind
Je zou waarschijnlijk een adapter moeten hebben die een lagere belasting aankan. Knipperende leds en ook zoemende geluiden worden wel vaker door adapters veroorzaakt. Is het zeker dat deze adapter bij het led armatuur hoort?
 
Je zou waarschijnlijk een adapter moeten hebben die een lagere belasting aankan. Knipperende leds en ook zoemende geluiden worden wel vaker door adapters veroorzaakt. Is het zeker dat deze adapter bij het led armatuur hoort?

Ja deze hoort bij de lamp als het goed is. Staat op het adapter. Het is een geluid zo hoog die mijn ma niet hoort maar ik, mijn vriend en broer wel. Kan niks vergelijkends vinden op internet
 
Ja deze hoort bij de lamp als het goed is. Staat op het adapter. Het is een geluid zo hoog die mijn ma niet hoort maar ik, mijn vriend en broer wel. Kan niks vergelijkends vinden op internet
Jah vergelijkbaar met een telefoon lader waar geen telefoon aan hangt
Of juist zwaar belast word
 
Dat blijkt inderdaad haha

Maarrr ik ben erachter dat het probleem de adapter is.
Ik zag ineens dat mijn superfish bak er ook een adapter aan heeft zitten die ik eraf kon halen.
Even omgewisseld en er was niks meer aan de hand. Ik heb nu een adapter op aliexpress besteld en dan problem solved i guess :Dk
 

Terug
Bovenaan