Wat is er nieuw

superfish retroled controller

Mattijs

Well-known member
Lid geworden
1 november 2015
Berichten
165
Locatie
Den haag
onlangs heb ik een superfish expert 70 aangeschaft. Nou heb ik niet goed opgelet en kun je geen tijdschakelaar aansluiten op de verlichting. Ik ben gaan zoeken en vond de superfish retroled controller. ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft? Ik ben trouwens nieuw het aquarium wereldje en ook hier op het forum 🙂

alvast bedankt!
 
Welkom op het forum. Ik heb de 30 liter en gelukkig die nog wel werkt met een klok.
 
Waarom kun je daar geen tijdklok op aansluiten??
 
Sommige modellen van deze bak hebben een tiptoets voor aan en uit waardoor een tijdschakelaar niet werkt.

Je kan dat aan en uit knopje trouwens heel makkelijk omzeilen zodat het wel kan met een tijdklok hoor Mattijs.
Staat een mooi filmpje van op youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=q-DMFi9zUVc
 
bedankt voor de snelle reacties, inderdaad door de tip toets is dat lastig
 
Is gelukt hoor, beetje prutsen met dat afsluit rubbertje maar het werkt. Bedankt. Nu nog even wachten tot het water helder is en het aquarium is ingedraaid.
 
Graag gedaan.
Je bak kan helder zijn maar ondertussen wel een flinke nitrietpiek aan het produceren zijn dus dat is eigenlijk geen handvat wat betreft indraaien.
Meten is weten! 😉
 
Ja inderdaad ben ik van op de hoogte, hij draait sinds vrijdag en tot nu toe zijn de waterwaarde goed maar ik hou het in de gaten. Enige punt, wel of geen waterverversing tijdens indraaien?
 
Geen water verversen,komt vanzelf goed.
Je kan eventueel wel af en toe een heel klein beetje visvoer in de bak doen ivm de bacteri�n.
Gemiddeld komt er na 2 weken een nitrietpiek en de week erna kijk je of de waterwaarden stabiel blijven.
Daarna beetje bij beetje het bestand toevoegen.
 
okay bedankt, dan houd ik het water in ieder geval goed in de gaten.
Wilde eerst garnalen erin doen en dan een week of 2 later wat vissen
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Ice78: Avond
      Terug
      Bovenaan