Superfish start 100 en 30 - vragen over de lampen

Destiny035

Well-known member
Lid geworden
6 juni 2019
Berichten
273
Leeftijd
48
Locatie
Leeuwarden, Nederland
Hallo iedereen,

Mijn Superfish Start 100 bak heb ik staan met daarin de daarbij geleverde Retro LED Bright-verlichting (volgens sites 12 volt - 14 watt - 167 PAR).
Er is nog plek voor een tweede LED, mijn vraag is is dit handig om te doen en zo ja wat zou ik daarin kunnen doen? BV. een retroLED Multi of Color? Wat raden jullie aan qua sterkte en kleur? De water hoogte is zo'n 44 cm.

Mijn Superfish Start 30 bak heeft geen retroLED maar volgens de Aquadistri brochure 12 Volt, 3,5 Watt LED. Zou het mogelijk zijn deze lamp te vervangen voor een retroLED zodat ik ook in dit bakje een zonsop- en ondergang kan nabootsen?
 
Ik denk dat ik mijn tweede vraag al kan beantwoorden... volgens mij zijn retroLED lampen er niet in zo'n kleine maat, het zou pas vanaf 45 cm lengte zijn :( zijn hier nog andere merken mogelijkheden voor wellicht?

Oh en in de brochure zag ik staan dat de RetroLED controller niet geschikt zijn voor de LED multi lampen. Dat is raar maar wel heel jammer. Als ik in de 100 een multi als tweede lamp zou doen dan zou die dus niet mee kunenn doen met de zonsop- en ondergang.
 
De verlichting van mijn SF Start 30 was kapot gegaan. Het was niet makkelijk om een alternatief te vinden. Ondanks de waarschuwingen op dit forum, ben ik toch gegaan voor de goedkope en simpele oplossing van een bekende (goedkope) ledstripwebwinkel. Ik had namelijk geen zin om veel geld uit te geven aan de verlichting voor een goedkoop aquarium. Ook gebruik ik 'm alleen als kweekbak momenteel.
De nieuwe ledstrip werkt heel makkelijk en geeft veel meer licht dan het oude ledbalkje. De levensduur voor de lange termijn is nog afwachten.
 
Terug
Bovenaan