SuperFish Start 30 van Destiny035 - herstart


1575915668231.png
 
Die hobby heb ik al ;) het lukte alleen nog niet zo door aquarium glas heen. Maar dat telefoon tegen glas aan was een hele goeie tip :) Het lukt zelfs beter met de telefoon als met het fototoestel. Die stelt scherp op het glas :)

Men kan altijd bijleren ;)

1575927195159.png
 
Ik hoorde een tijdje terug dat het ook goed is om wat nieuwe vuurgarnaaltjes toe te voegen mocht de kweek wat stiller komen te vallen.
 
Een van mijn vijf nieuwe garnalen is een HELE grote, hele mooie donkerrode.
En volgens mij is het een vrouwtje en heeft ze al eitjes :) ze waaiert en er was wat donkers te zien. Ik hoop het :D

Ik hou het in de gaten :) ik heb een filmpje gemaakt, zal kijken of ik hem er op krijg.
 
Leuk hoor! Met een foto of video is vaak snel te zien of het of niet raak is geweest. ;-)
 
Eitjes zou je vrij makkelijk onder de garnaal moeten kunnen zien. Allemaal kleine donkere bolletjes zie je dan zitten.
 
Het zou kunnen dat deze garnaal zwanger is maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Er lijkt wel een donkere vlek aanwezig aan de onderkant maar het zou beter te zien zijn als je de garnaal van de zijkant weet te fotograferen. :)
 
Ik ben bang dat ik net bij thuiskomst van mijn werk deze garnaal dood op de bodem van het aquarium heb aangetroffen. Geen idee wat er gebeurd is, er zit niks in wat garnalen dood. De rest stuift nog vrolijk heen en weer.

Erg jammer :(
 
Update! :D

Gisteren kwam ik in de Pet's Place in Leeuwarden (Aquariumhuis Friesland) en werd op slag verliefd.
Volgens de vriendelijke meneer van de winkel is het een Dumbo Ear.

Welkom Buster!

image_2020_01_31T15_51_48_026Z.png
image_2020_01_31T15_52_01_479Z.png


En natuurlijk nog een filmpje. Hier zat hij er net in :)



Ik heb geluk. Hij jaagt niet op de garnalen :) Die dagen hem soms uit maar zijn ook heel snel weg. Ze zijn in ieder geval loeinieuwsgierig naar hem :)
 
Hij is heel anders dan Bandit. Bandit had natuurlijk kortere vinnen, maar Buster is veel langzamer, hangt heel veel aan de oppervlakte en vindt het blijkbaar leuk om op de bodem tussen de planten te zitten. Ik heb zo'n rond ding (ben de naam even kwijt) om de uitstroombuis van mijn filter gedaan (om de uitstroom te verstrooien / minder tot geen stroming te creeeren) maar ik zal eens kijken of ik hem nog wat zachter kan zetten want ik zag de drijfplantjes nog wel wat van rechts naar links gaan dus kan er ook stroming zijn onderin.

Bandit was ook vanaf het begin heel nieuwgierig (of brutaal) en deze moet echt nog wennen, lijkt het wel.
 
Buster ziet er tof uit en je bakje is ook lekker vol gegroeid!
 
WAUW :smitten: Snap dat je op slag verliefd was!
 
Dank jullie wel :) Ik ga maandag even bij de Intratuin kijken naar een Anubias met mooie grote bladeren want hij is wel heel levendig maar hangt ook vaak stil, misschien wordt hij wel snel moe en dan dan zijn die bladeren wel handig :)
 
Erg mooie Betta hoor en let een beetje op de stroming met zulke vinnen ;)
 
Ik heb de pomp op minimale uitstroom gezet en er zit een spons op de uitstroombuis.

1580643644232.png


Zoiets.
 
Live stream nu :)



En ja ik ben bezig met een nieuwe camera ;)
Deze staat op 720p maar blijft wat wazig. Kan ook door het licht bovenin komen.

PS bedankt voor het verwijderen van de lege post, ik wilde deze aanpassen maar er ging iets mis en toen kwam de tekst in een nieuwe posting terecht. Daarna heb ik deze alsnog aangepast.
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe livestream:

Soms staat hij uit, maar de link gaat hetzelfde blijven nu :)
 
Sorry, ik moet nog leren hoe het werkt. Nu klopt de link. Het licht gaat ongeveer om tien uur aan en uit dus als er geen beeld is dan is of het licht uit of ik ben er mee bezig :)

 
1582900422530.png


Hij is niet nieuwsgierig hoor...

Vijf nieuwe Sakura Red garnaaltjes gekocht. Ze zijn nog niet op kleur (net een reis in een rugzak gemaakt...) en ik geloof dat die ene in het midden niet helemaal zo hoort te liggen...
Ik ben nu bezig met de temperatuur gelijk te krijgen aan het aquarium water en straks ga ik beetje bij beetje wat aquarium water toevoegen en dan mogen ze hun vriendjes ontmoeten. Buster doet helemaal niks met de andere garnaaltjes maar die zijn wat groter en roder... we zien het wel, hopelijk ziet hij ze niet voor snacks aan.
 
En er is een heel klein baby garnaaltje meegesmokkeld in het water :D
Zo lief! Het is een enorme waaghals. Hij klom precies achter Buster langs een plant omhoog... als dat maar goed gaat :)
 
Dank je! :)

Zo te zien is het helemaal goed gegaan :) Die kleine baby is haast doorzichtig dus die ben ik even kwijt, ik hoop dat ik hem binnenkort weer zie.
 
Leuke bak hoor.
En Buster is een mooie aanwinst! Knapperd.
 
Buster is zo'n heerlijk eigenwijs beest met zoveel karakter!
Als ik 's middags thuiskom dan hangt hij ergens rond, dan roep ik iets willekeurigs (als het maar geluid is :D) en dan komt hij heel snel naar voren en gaat dan met zijn kop naar boven voor het glas hangen, alsof hij zegt "Daar moet het heen, kom maar door, voedsel?"

Hij heeft inmiddels geleerd dat hij eten krijgt als ik een strooi beweging voor het glas maak :) hij komt dan ook enorm snel aangezwommen.

Af en toe houdt hij een staar-wedstrijdje met een garnaal. Dan hangt hij er tegenover en blijft maar kijken. De garnalen maakt het allemaal niets meer uit, die zijn niet bang voor hem.

1584046877554.png
 

Terug
Bovenaan