Wat is er nieuw

Superfish X-Pro 400

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jpauliss85
  • Startdatum Startdatum
J

Jpauliss85

Guest
hallo allemaal,

heeft iemand ervaring met deze externe filter, bij de lfs zijn ze er lyrisch over maar of ik nu blind op hun af moet gaan..... ik vind hem namelijk qua prijs niet overdreven duur en alle filtermaterialen en aansluitingen zitten erbij geleverd, graag zou ik jullie mening hierover eens willen lezen.

Zelf hoef ik al geen binnenfiltertje van superfish maar een buitenfilter al helemaal nooit niet! 😉

Pro en superfish in één zin??? Dat kan niet!:sorry:

Ze maken hippe dingetjes, maar echt kwaliteit. Nee dat niet.

Buiten Eheim en JBL, zou ik eerder eens uitkijken naar Oase. Is relatief nieuw in de aquarium wereld.
Op gebied van vijvers zijn ze een grote speler.

Zelf hoef ik al geen binnenfiltertje van superfish maar een buitenfilter al helemaal nooit niet! 😉

Nou ik gebruik in de 60cm bakjes de Aquaflow en ze draaien al jaren zonder echte problemen alleen ze zijn niet echt garnalenproof. Maar zonder garnalen heb ik er nog nooit iets mee gehad. Af en toe de rotor even schoonmaken en gaan met de banaan😀😀

Ik heb al 10+ jaar een SF Aqua Pro 1 (wordt niet meer gemaakt) naar volle tevredenheid in gebruikt. Heeft tussendoor ook 2-3 jaar stil gestaan maar is zonder klachten weer opgestart. Alleen de kraantjes beginnen dus was druppels door te laten als ze afgesloten worden. Maar dat zal slijtage van rubbers zijn en daar heb je zelfs met een filter van 1000 euro natuurlijk wel eens last van.

Het is natuurlijk geen topkwaliteit maar daar is de prijs dan ook naar. Zo is deze SF wat minder stil dan de Eheim Classic die ik ook altijd had. Maar volgens mij is het echt niet zo (kan ik in het aangedragen topic ook niet vinden) dat ze spontaan beginnen te lekken of de geest geven.

Met de nieuwe serie heb ik zelf geen ervaring. Maar het zal, zoals de andere leden ook aangeven, vast niet zulk professioneel materiaal zijn als de naam doet vermoeden.

Ik denk dat je ook met de prijs rekening moet houden en als deze veel lager is dan is het ook minder erg als deze minder lang meegaat. Hangt dus ook van je budget af.
Of je moet op MP kijken voor een gebruikte Eheim of JBL.

Ik denk dat je ook met de prijs rekening moet houden en als deze veel lager is dan is het ook minder erg als deze minder lang meegaat. Hangt dus ook van je budget af.
Of je moet op MP kijken voor een gebruikte Eheim of JBL.

MP is altijd de beste tip voor een krap budget. Ik ben op het moment zelf een beetje door de filters aan het pluizen en ik kom erg veel JBL Cristalprofi E901 tegen. Ik weet niet wat voor bak TS heeft en de E901 heeft wat meer capaciteit dan de SF maar overcapaciteit kun je vaak wel wat knijpen/wegmoffelen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan