Wat is er nieuw

Suus d'r nieuwe Juwel Rio 180! En misschien ook nog de Superfish Aqua 20.(Susanne)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Susanne
  • Startdatum Startdatum
Vanmiddag ga ik naar de plaatselijke dierenwinkel voor de achterwanden, worden er toch 3 zodat ik de linker zijkant (de bak staat rechts van de tv) ook kan bekleden en wellicht ook nog wat spulletjes voor het filter. Daarna kan ik als het goed is snel beginnen met opstarten!

Heb nu 12 kilo grind en heb nog 8 kilo bijbesteld, samen met het zand is het dan hopelijk voldoende om de bodem van een mooie laag te voorzien. Planten heb/krijg ik voldoende, dus die hoef ik voor alsnog niet bij te kopen. Ben zo benieuwd hoe het gaat worden, maar heb er ontzettend veel zin in, heb een grote bak echt gemist!

Goed zo, maar Haal dit dan maar weg.
Ik vermoed dat ik veel twijfel, maar ik weet het niet zeker...

Beter is,,,,ik weet het zeker, waarom nog twijfelen.

Nou ja, twijfelen zal ik altijd blijven doen hoor Bertus haha.

Maar ik heb wel de achterwand gekozen, toch de HS Rio Grande grey. Deze vond ik mooier en natuurlijker dan de Juwel stone granite en hij was ook nog een stuk goedkoper. Ook zullen de garnaaltjes het leuk vinden omdat er veel reli�f in de achterwand zit, meer dan in de Juwel.

Als het goed is komen donderdag de accessoires voor het buitenfilter binnen en dan hoef ik alleen nog maar 2 kranen voor de in- en afvoerbuis. Maar totdat ik dat heb kan ik ook tijdelijk een binnenfilter lenen, dus we kunnen wel aan de slag. Morgen krijg ik hulp voor het plaatsen van de achterwand en nadat dit goed is uitgehard en gespoeld kunnen we eindelijk aan de inrichting beginnen. Ik beslis natuurlijk uiteindelijk zelf, maar het is altijd fijn om hulp te hebben van een zeer ervaren iemand voor tips en trucs. En het is natuurlijk ook gewoon gezellig om het samen te doen! 🙂

Morgenavond gaan we de achterwanden inlijmen en hopelijk kunnen we de dag daarna eerst spoelen en daarna starten met inrichten. Het komt nu echt dichterbij, heb er super veel zin in!

Ben je je andere bak al kwijt?

Nee helaas niet. Er had iemand interesse, maar zoals zo vaak op Marktplaats reageert diegene na mijn reactie niet meer.

nog maar 2 kranen voor de in- en afvoerbuis.???

WElk buitenfilter heb je dan?
Nou ja, twijfelen zal ik altijd blijven doen hoor Bertus haha.

Niet doen,hoor.
Resoluut zeggen,zo doe ik het..

En dan volhouden. 😀

Heb de Eheim 2213 te leen. Op termijn zal ik zelf een buitenfilter aanschaffen, maar voorlopig heb ik straks even genoeg geld uitgegeven.

Tja, dan wel dubbelle kranen. hoor.
Anders kan je niet afkoppelen.

Zijn ook niet goedkoop.

Weet ik, maar bedankt. Heb hem voor �14,05 gezien bij Aquaplantsonline, maar vrees dat ik al te laat ben omdat de bestelling van mijn grind al bijna onderweg is...

Dankje John!

Ik heb zelf ook de 2213 en die dubbele kranen werken perfect, echt het geld waard!

Helaas kon ik hem niet meer mee bestellen met het grind. Maar bij de Hornbach is hij maar �2 meer, dus vragen of mijn moeder hem kan ophalen, daar zit wel een Hornbach.

De achterwand zit er in! Vanmiddag de zijwand (aan de linkerkant, de raam/tv kant) en de tussenschotjes om de techniek weg te werken, dan 24 uur drogen, dan water er in, 24 uur later er weer uit en daarna kunnen we eindelijk beginnen met de opstart! Uiteraard volgen er binnenkort ook foto's, want het is tenslotte een fotoalbum. 😉

Heb toch een kraan besteld bij Aquaplantsonline, met mijn spaarpunten was hij maar iets duurder dan zonder de extra verzendkosten. Maar na het bestellen en de bevestiging van verzending bedacht ik me dat ik natuurlijk 2 kranen moest hebben, zucht! Gelukkig is mijn moeder zo lief om deze te gaan halen bij de Hornbach en met een beetje geluk krijg ik hem daar voor dezelfde prijs als bij de Aquaplantsonline!

Tja, A4 op de muur prikken.
telkens als er wat te binnen schiet ,noteren.
Met een week heb jij alles op papier.

Bertus zei:
Tja, A4 op de muur prikken.
telkens als er wat te binnen schiet ,noteren.
Met een week heb jij alles op papier.

Wat bedoel je met alles Bertus? Wat moet ik op papier zetten?

Wat heb je allemaal gekocht? En wat ben je vergeten?
Dat bedoel ik,, had je dat opgeschreven, had je alles in 1 keer gehad.
Met kattenbelletjes.

Zo ben ik ook, ik weet wat, ga at anders doen, en ben het vergeten.
nu maak ik kattenbelletjes, om niets meer te vergeten.

Oh zo, goed idee!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan