Wat is er nieuw

Synodontis erbij of te vol?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jelmerh
  • Startdatum Startdatum
J

jelmerh

Guest
Hoi,

Ik heb een 160l bak 80 x 45 x 45 nu gevuld met :

5 corydora venzuela black klein
5 corydora julii groot
2 dwergcichilde klein
1 L333 klein 3.5 cm
5 rode minors ( deze wil ik nkg eruit halen)

Nu kan ik van iemand 9 synodontis dwarfs volwassen overnemen, kan dit nog in de bak ? Of is het daar echt te vol voor ?

Zou ze graag willen kweken, en deze zijn al volwassen. Uiteindelijk zal ik wel een grotere bak nemen maar voorlopig nog niet..

Tips? Heb ook nog een 60l bak met koppel ramirezi waar eventueel de kleine corys inkunnen
 
Hoe vol is vol?

Dat kan je echt niet maken,hoor.
 
Idk.. dus jij zegt het is nu te vol ? Ik weet niet hoeveel ruimte de synodontis dwarf nodig heeft?
 
Als je op google,t zal je zien, dat het .tanganyika vissen zijn.
Of Malawi.

Die zet je toch niet zomaar bij andere vissen ,in 80 cm.

Tanganyika.nl - Synodontis lucipinnis

Deze vissen hadden tot 2006 de naam Synodontis petricola "dwarf" en worden thans nog vaak onder deze naam verhandeld. Er zijn nog meer Synodontissen ...
www.tanganyika.nl/S_lucipinnis.php -
 
Waarom niet zomaar bij andere vissen? Waarom kunnen ze niet bij een koppeltje dwercichilde dan? Dat hele stuk had ik al gelezen voordat ik hier een vraag stelde
 
Omdat ze daar niet bij horen, simpel zat.

5 x 10 is ook 50 cm, in 80 cm .

En hebben andere waterwaarden.
Maar, doe maar ,hoor.
Is jouw bak.
 
jelmerh zei:
Waarom niet zomaar bij andere vissen? Waarom kunnen ze niet bij een koppeltje dwercichilde dan? Dat hele stuk had ik al gelezen voordat ik hier een vraag stelde

Heb je oa de waterwaarden vergeleken met je vissen die je al hebt?
 
jelmerh zei:
Waarom niet zomaar bij andere vissen? Waarom kunnen ze niet bij een koppeltje dwercichilde dan? Dat hele stuk had ik al gelezen voordat ik hier een vraag stelde

Wat noem jij dwergcichliden? :S

Er zijn nogal wat kleine cichlidensoorten die je 'dwerg' zou kunnen noemen, en enkele komen uit een vergelijkbare habitat als die syno's. Bv Neolamprologus multifasciatus uit het Tangayikameer. Hun habitat: hard, basisch helder water, absoluut geen hout, wel evt stenen, planten niet nodig als je ze wel gebruikt slierten/stengels zoals vallisneria en hoornblad, zandbodem. En voor de multi's specifiek dan ook nog een heel grote stapel lege slakkenhuizen.

Heb je echter Zuid-Amerikanen bv Apistogramma cacatuoides (ook een 'dwergcichlide)' die komen uit zacht, zuur water, inrichting met veel hout en enkele planten voornamelijk grote breed-bladerige planten, en redelijk vaak donkergekleurd 'theekleurig'water. Zo'n beetje compleet het tegenovergestelde habitat dus.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan