T5 balk keuze

D

dangermind

Guest
Hallo!
Ik had een vraagje.
Ik heb 2 T5 lampen van 2 jaar oud in mijn bak hangen. Deze wil ik vervangen. Er zitten standaard juwel lampen in.
Nu heb ik een beetje het forum door gelezen en gegoogled maar ik kom er niet uit wat nou de beste keuze voor mijn bak is.

Wat raden jullie aan? Er zijn zoveel merken en soorten. Prijs maakt niet uit maar ik wil het wel bij T5 balken houden dus niet naar led ofzo.

Ik wil dat de kleuren van mijn planten en vissen beter naar voren komen En dat de planten het goed doen. Voornamelijk het naaldgras wat betekend dat het licht tot diep in mijn bak moet komen.

Ik ben de Aquamedic T5 plant grow tegen gekomen en als ik het plaatje zie van het kleuren spectrum ziet dat er wel goed uit.

Graag jullie mening :)
 
Zo'n Plant grow lamp geeft vooral wat geel/groen licht, planten zijn dan mooi groen gekleurd.
En nzou je bijv kunnen combineren met een (Orginal)Tropical-lamp, dat blauw en rood meer accentueert en dan komen ook de vissen meer op kleur.
Bijv de plant grow lamp achterin en daarvoor een Tropical-lamp..
 
Danku!
Zit er nog verschil in de merken? Of zijn het alleen de prijzen die verschillen?
 
JBL Tropical + JBL Color
 
Juwel Nature + Juwel Color is op zich ook nog een aardige combinatie. Iets goedkoper ook dan de JBL's.

~ Ivo
 
Terug
Bovenaan