T5 buis geknapt

W

Wousje01

Guest
Hey forum leden,

ik heb een vraag, de is net t5 buisje geknapt,
heeft dit nog een gevolg voor de bak? de buis is er niet ingevallen maar nu vroeg ik me af of dit gevolg heeft ?

gr
Kevin
 
Nou ja.. je hebt geen licht meer dan he.. zullen je planten dan niet blij van worden.
Nieuwe lamp erin en klaar..
 
Jah, Zo ver was ik maar ik bedoel meer met de stoffen wat in de buis zit en eventueel invloed heeft op mijn water ? want heb namelijk niet zo veel zin in dat ik straks beneden kom en me vissen hebben het loodje gelegt.
 
O ok, dus je buis is er niet ingevallen maar alleen een paar stukken of zo?
Ben geen tl-expert maar dacht dat er alleen een soort van gas inzit? Zal niet in je aquarium komen neem ik aan..
 
Volgens mij ziet Mark dit juist hoor.
 
Ik kon de buis nog opvangen, misschien klein stukje ingevallen maar kan het zo niet zien, maar ik dacht misschien dat de gas wat er in zit slecht is samen met de coating achtige poeder, of zit dit niet meer in de T5 ?

hopelijk weet iemand dit
 
Ik weet dat zo niet. Heb gelukkig nog geen buis kapot gehad.
 
Argon krypton en kwikdamp,vluchtige gassen.Kap open laten staan,en een waterwissel zou ik doen.
 
oke, Mondeo en hoeveel waterwissel ? en toen ze knapte waren de kleppen er al af
 
Wat je normaal ook doet,niet teveel veranderingen ineens.Dit ivm stress voor de vissen.
 
Ik zou wel heel goed kijken of er geen glasresten zijn terechtgekomen in het water. Dat moet je wel proberen te voorkomen voor de vissen.
 
volgens mij is er niks in tekomen want heb boven in vol drijfplanten en daar zit niks in
 
Dat zegt niks,het grootste gedeelte van de buis is door de drijfplanten gegaan en kunnen er best losse resten zijn meegekomen.
Als het licht uit is zou je met een zaklamp op de bodem kunnen schijnen en zie je misschien wel wat reflectie van resten glas.
 
Ik zal even kijken maar wat ik zo kan zien mis ik geen stukken want de buis knapte omdat ik met me hand er klem tussen zat dacht dat ik nog wel de bij kon met me hand maar helaasn iet
 
bedankt voor de tips ga ik zo nog even water wissel doen :S
 
Hey,

Sorry voor late reactie, heb een drukke week achter de rug, maar tot nu toe geen schade heb die avond nog water ververst enz,

en ga morgen de kappen er weer op doen :)

moet alleen nog nieuwe lamp halen zit alleen te denken welke ik beste kan nemen, voor een zuid bak,
 
Terug
Bovenaan