T8 vervangen

F

Felereca

Guest
Goedemorgen,

het is weer weekend dus weer tijd om lekker met je bak aan het werk te gaan.
ik wil mijn T8 lampen gaan vervangen (JBL 895mm 30W 1xCOLOR 1xNATURE), omdat deze er al aardig lang inzitten wil ik ze toch liever gaan vervangen.

ik ben een beetje aan het rondsnuffelen geweest op het forum over wat mensen er vooral in plaatsen, ik zie voornamelijk 830 achter en 840 voor voorbij komen, zou ik dit ook zonder problemen in mijn bak kunnen hangen?

mijn bak is 1 Meter van 200L, en de Wattage per liter met de lampen die ik er momenteel in heb hangen is nu 0.3 w/l is dat normaal of zou ik beter richting de 0.4 kunnen gaan door lampen van 35W/40W te kunnen nemen als die verkrijgbaar zijn? waar zou ik deze eventueel kunnen kopen, en raden jullie ook nog een specifiek merk aan?

ik sta open voor elke reactie, alle hulp is welkom.
alvast bedankt voor uw tijd :)

Mvg,

Peter
 
jessicapilon zei:
Dat zijn prima buizen met die kleuren en ik gebruik ook de 830+840.
Philips heeft voor de T8 een prima serie die je bij de bouwmarkt kan kopen.

http://www.gloeilampgoedkoop.nl/tl-t8-3 ... AgJ48P8HAQ

Zijn deze lampen ook in een wattage van 40 verkrijgbaar? of is dat niet echt noodzakelijk?
aangezien ik nu net aan de 0.3 w/l zit.

groetjes,

Peter
 
Ik denk het niet want dan zit je met een andere breedte denk ik als je een ander wattage neemt.
Ik heb boven de meterbak 2x39W.
 
Ja ik ben ook heel het internet afgegaan op zoek naar 39/40 W 895mm t8 en dan 830/840 maar zonder enig succes.
maar ik neem aan dat de planten het gewoon goed zouden doen met 30W, dus 0.3 w/l? als dat zo is dan ben ik erover uit en dan schaf ik inderdaad gewoon weer 30W aan.

Groetjes,

Peter
 
Ja ze zullen het wel goed doen alleen is de groeisnelheid vaak wat minder dan bij veel licht. Ik heb dus rond de 0,4W maar gebruik om te dimmen veel drijvers. Daardoor zal ik effectief lager uitkomen denk ik.
 
In mijn record 80 heb ik de 840 met de 865 gehad. In vergelijking met de jbl nature en Color vond ik het licht erg geel van kleur. De planten groeiden er goed op.
Vanwege de kleur heb ik de nature en Color er weer in gedaan.
Maar je moet doen wat jezelf mooi vindt.

Groeten Albert
 
Die buizen zijn inderdaad wat geel van kleur maar persoonlijk vindt ik dat juist mooi. Maar ja, smaken verschillen.
 
jessicapilon zei:
Die buizen zijn inderdaad wat geel van kleur maar persoonlijk vindt ik dat juist mooi. Maar ja, smaken verschillen.

Gele garnalen, gele buizen, in een ander topic heb je het zelfs over het geel verven van je haar...

Wat heb je toch met geel?

;)


Groet,
Ben.
 
vanmiddag even naar de hornbach geweest, had alleen niet de 830 kunnen vinden, zag overigens wel de 840 van philips staan.
even verder wezen snuffelen daar en kwam een merk tegen genaamd ''glo'' ze hadden daar een showmodel staan met 2 lampen van dat merk erin.
ik vond het een zeer mooie uitstraling hebben.
dus uiteindelijk ben ik voor de sun-glo en flora-glo gegaan, de kleur van deze combinatie sprak mij wel aan.
de sun-glo is 4200K en de flora-glo is 2800k. ik heb de sun-glo vooraan gehangen en de flora-glo achteraan en vind het er zeer fraai uitzien. misschien dat ik niet een goeie beslissing heb genomen maar ik hoor het graag!

Mvg.

Peter
 
Peter,

Mooi zo laten als het je bevalt.
Voor mij is het wat te geel.
Zelf heb ik 2x 840 en 2x 865 boven de bak hangen en zelfs dat vind ik nog geel.
Maar zo heeft iedereen zijn smaak.
 
Ja precies, iedereen zijn smaak :)
De wereld zal saai zijn als iedereen dezelfde smaak heeft. als ik opgeven moment een iets lichtere tint op wil kan ik altijd nog een andere erbij halen :)
 
Hagen Sun-Glo TL-buis | zooplus.nl



www.zooplus.nl � zooplus.nl � Aquarium � Verlichting aquarium � T8 TL-Balken







� 7,99 tot � 11,99
Warm-wit, natuurgetrouw licht en breed lichtspectrum. Bijzonder geschikt voor plantenaquarium.
 
Terug
Bovenaan