Wat is er nieuw

Taaie rakkers, die Anentome Helena's!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Shortysfishies
  • Startdatum Startdatum
S

Shortysfishies

Guest
Ik heb op mijn bureau op kantoor een 60 cm bak staan met visjes en 2 appelslakken. De kinderen vinden het prahtig! Ook een anentome Helena, omdat we ook een berg torenslakken hebben waar je U tegen zegt.
Nu wilde een collega die Anentome Helena graag in haar bak, dus viste ze hem eruit en had hem even in een potje gedaan, om hem mee te nemen. Vrouwke is heel die slak vergeten. Kom ik vandaag op school, ligt die slak zo'n 30 cm NAAST het potje. Collega dacht dat die dood was, dus gooide het huisje in de prullenbak. Ik vond dat toch wel sneu, dus visten we hem weer uit de prullenbak en plopten we hem weer in het potje.
Wat blijkt: Hij leeft gewoon nog! Sjeest nu door het potje in, wachtend tot hij wordt opgehaald.

Dan heb je wel geluk gehad zeg. Normaal droogt een slak op de duur toch uit.

Heb een keer een aantal helena's in een 60cm bak gehad. Bak kwam leeg te staan door ziekte, alle vissen dood. Zat hoogstens nog een cm water in boven het grind. Heeft zo minstens een 5 maanden gestaan, waarin er niks met de bak werd gedaan. Ondertussen was het water allemaal verdampt.

Daarna de bak weer opnieuw ingericht, grind gespoeld en nieuwe planten erin. Na een dag zagen we ineens een anetome door de bak heen kruipen. Na 2 weken was dat opgelopen tot 5 slakken.

Bijna een half jaar lang zonder eten en een tijdje zonder water en ze hebben het gewoon overleefd. Die krengen zijn echt mega sterk!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan