Tabletten voor middenlaag?


Niels83

Well-known member
Lid geworden
23 november 2017
Berichten
263
Leeftijd
41
Hallo.

Ik geef nu meestal 3 tabletten voor de bodem bewoners en wat vlokken voor de middenlaag.

Nu ga ik op vakantie en gaat een buurjongen het doen. Maar dan is wat vlokken moeilijk te doseren. Zij er tabletten die blijven drijven?

De tetra's eten de bodem vlokken wel maar krijgen de kans niet als de cory's en de pleco ze hebben.
 
Je kan ook kleine zakjes nemen of envelopjes vouwen en daar de porties voor elke dag indoen. Vlokken blijven eerst wel drijven zodat de tetra s ook kunnen eten.
 
Alles zinkt op ten duur :)

Maar wat John zegt werkt het beste:

koop iets van een pillen doosje (zo'n week ding zegmaar) en leg in elk vakje iets wat er op die dag gevoerd moet worden. Plastic zakjes klaarmaken kan ook.. als je het maar kan sorteren en duidelijk is wat er op welke dag gevoerd moet worden.

verstop de grote pot met vlokken en tabletten, voorkomt dat mensen denken: dit is toch veel te weinig? ik gooi er wat meer bij!
Om de zoveel tijd komen hier topics voorbij met: "ben op vakantie geweest en iemand heeft op mijn aquarium gelet maar nu is alles dood / zit de bak vol alg"... en altijd is er veel te veel gevoerd.

Dat zeggende: hoelang ga je op vakantie?
 
Ik heb dat ook gedaan voor de buren en legde op de kap van alle bakken de zakjes/envelopjes met daarop de dag en zo kan er niks misgaan.
 
Ik ga net geen 3 weken weg. Ververs vlak voor vertrek en laat ze om de dag voeren. Zelf doe ik het dagelijks maar ik denk dat er dan minder over voert wordt. Minder afval dus hopelijk minder nitriet. Dan bij thuis komst een grote wissel
 
Je hebt tabletten die je tegen het raam kan plakken, daarna vallen ze langzaam uit elkaar en dwarrelt het naar beneden. Misschien is dat een optie?
 

Terug
Bovenaan