Wat is er nieuw

Taiwan Bee gen

MaestroCygni

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2015
Leeftijd
24
Hallo allemaal.
Ik heb van een Spaanse kweker gehoord dat alle Snow White garnalen de Taiwan bee gen hebben, en dat als deze met cb's kweken er een kans is dat er blue bolt en king kong garnalen geboren worden. Is dit zo, of had hij toevallig cb's of sw's met de taiwan gen?

Zal het over zijn eigen garnalen gehad hebben want Snow white garnalen hoeven niet perse het gen te hebben.

Is er een manier om taiwan gen dragers teherkennen? Of moet ik maar geloven wat de verkoper zegt?

Nee dat is niet te zien. Wij hebben op de beurs een groep TB gekocht maar of ze het gen hebben en hoeveel dat is de vraag. Als de kweker niet goed selecteerd dan kan het gen dus steeds minder worden of zelfs helemaal weg zijn/gaan.
Het is dus vaak wel verstandig om een betrouwbare kweker te zoeken.

Tja... Ik keek net bij shrimps-royal en ik dacht dus aan het pakket met 10 F1 cb (TB dragers dus) plus 1 TB panda. Voor 50� inclusief verzend kosten is dat toch een mooie prijs?

Heb daar zelf het geld niet (meer) voor over 😉 wacht iig tot het voorjaar met bestellen tot de temperatuur wat hoger is.

Ja, ik moet eerst nog mijn aqua 40 opzetten. Alleen ik weet niet of ik eerst met de rio 180 bezig wil of met garnalen.
Misschien moet ik eerst met vuurtjes ofzo beginnen 😛

Voor 75 euro kun je 20 krijgen bij Garnalenparadijs en daar hebben wij ze ook weg.

Startpakket taiwan bee 1

Dit pakket bestaat uit 10 taiwan bee garnalen (3 blue bolt; 3 panda; 2 wine red; 1 red ruby en 1 king kong) en 10 taiwan bee f1 (100% zuiver).

Dit pakket is verkrijgbaar voor een bedrag van 75 euro

Ja en het zijn mooie garnalen en we hebben geen uitval gehad. Als je de eigenaar een mail stuurt dan is het vaak ook nog wel mogelijk om 5 euro korting te bedingen of een extra garnaal.

Ik zag net dat je een uitgebreid mossenpakket krijgt bij de bestelling van een garnalen pakket, meer dan genoeg hoor 😛

Zijn TB's moeilijker dan gewone CR/CB?

Ik zag net dat PH van 6,5 en KH van 0-2 ideaal was, maar wat is de ideale GH? En is een TDS meter een must have?
Is TDS hetzelfde als microsiemens?

Ja de gewone zijn veel makkelijker hoor. Ik heb ze bij Garnalenparadijs weg en dan moet de geleidbaarheid rond de 200uS liggen en de Gh minimaal 5.

Volgens mij is de TDS de geleidbaarheid maal een bepaalde factor. Deze factor wil echter nog wel eens vari�ren. Maar ze zijn dus niet hetzelfde.

Van wikipedia:

TDS = keEC
where TDS is expressed in mg/L and EC is the electrical conductivity in microsiemens per centimeter at 25 �C. The correlation factor ke varies between 0.55 and 0.8

OOh, ik zie dat zo'n meter maar 30 euros kost. Ik was al bang dat het tegen de 80 euro zou kosten.
Ik denk dat ik dan ook gelijk een PH meter bestel.

Ja je hebt dan zo n geleidbaarheidsmeter nodig. Of je die goedkope moet nemen vraag ik me af. In een ander topic had iemand 3 wat goedkopere dacht ik vergeleken en de waarden liepen heel erg ver uiteen.
Zelf heb ik er een van Voltcraft gekocht bij Conrad met verwisselbare electrode.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan