Wat is er nieuw

taiwan bee king kong of panda?

• Onderwerp starter Onderwerp starter vwbob
  • Startdatum Startdatum
V

vwbob

Guest
ik zit in mn kweek met een vreemde eend in mn groep.
En heb al sinds gister deze discussie met mn vrouw.
graag jullie mening hierover?

ik zeg een lelijke king kong .
mn vrouw panda.
een ding is zeker hij zit ergens tussenin.
136724vwbob_0_82_img_10381.jpg

Een panda heeft tussen het middenwit en het wit op de staart nog een streep extra wit. Jouw garnaal heeft dat niet..dus geen panda.

Een king kong heeft eigenlijk maar een dun wit streepje op zijn buik en die van jou is vrij breed (die witte streep) dus ook geen offici�le king kong als je het mij vraagt. Hij heeft van allebei iets, maar is eigenlijk niks? xD

Dus als je moet kiezen: een pakong of een kinda! 😛

De ouders zijn f1 en 1 stribe king kong.
Dus panda leek me al stug maar ik weet niet wat de voorouders van de f1 zijn geweest .
Dat zou dus wel een panda geweest kunnen zijn.

Ik heb nu ruim 30 king kongs .
Zou ik die allen bij elkaar kunnen zetten om alleen maar king kongs te kweken, of is het risico dan dat er helemaal niet meer gekweekt wordt?

Is wel een hele mooie iig maar je moet je vrouw toch wel leren je niet tegen te spreken hoor! 😉
Of het moet een akelig klein bakje zijn maar normaal gesproken zijn 30 garnalen prima om mee te kweken.

@ seabait
Ik heb nog 1 40l kweekbak over deze ga ik deze week in richten.
Dan zet ik ze met een week of 3 bij elkaar om te kijken wat het wordt.

Ik merk wel vaak na een baby boom dat ik bijv 40 taiwan bees heb en na een week of 4 nog maar 5 tot 10.
Deze worden overigs wel volwassen ,ik denk dat dit de sterkste zijn?

Valt het jullie ook op dat taiwan bees veel langzamer groeien?

Zijn een stuk gevoeliger dan normale crystals en hoor dat meer van mensen dat ze langzamer groeien vergeleken met de gewone idd.
Jonge garnalen vervellen dagelijks en als er problemen zijn met een slechte overleving van kleintjes is dat vaak een oorzaak,de gh heeft daar dan meestal mee te maken.

Hoeveel moet de gh zijn?
Mn kh is 1
Ph Tussen de 5,9 en 6,2
Gh zit op 4
Bodem akadama met 50/50 osmose water.

De gh is wat laag en zou minimaal 5 moeten zijn dus dat zou het best weleens kunnen zijn,meestal moet je in combinatie met akadama mineralen gebruiken om de gh wat op te krikken.

Ik gebruik sterra mineral .
Dit komt uit duitsland.
Wat gebruik jij?
Kijken of ik daar mn gh iets mee kan opkrikken.

Ik heb geen tb's maar moet het doen met de gewone crs helaas 😉 en met de ph verlagende bodem die ik gebruik in combinatie met het kraanwater hier zijn de waarden goed dus hoef geen mineralen te gebruiken.

Misschien moet je iets meer van dat spul gebruiken waardoor de gh naar de 5 gaat,iets hoger mag ook.
Was laatst bij een kweker van tb's en die gebruikte gh plus van borneo shrimp nogwat.
Misschien helpt het al als je wat minder osmose gebruikt.

Misschien een tijdje 20%osmose en 80% kraanwachter gebruiken. Kraanwater bevat vaak in Nederland en redelijke hoge gh. Je kan hem even testen voor de zekerheid.

Verder als je meer Pure king kongs wilt. Zal ik voor je nieuwe bakje het bestandje zo doen:
10 f1's en 4 King kongs.

En langzaam groeiende garnalen staan wel bekend als garnalen met betere kleur en sterker.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan