TammyOaks 60cm Aziatische bewoners


@Ricklek hier is mijn Aziëbakje met bengaaltjes.
------------------------
Update;
Een achterwandje geknutseld, en van de week samen met de nieuwe bodem (bruin aquazand vd Hornbach) erin gedaan.
Helaas was ik toch te ongeduldig en had ik te kort gefiltert en waterwissels gedaan om de kit-stoffen eruit te krijgen, want niet veel later nadat ik had ingericht en beestjes teruggezet dreef bijna al het kleine grut bovenin. Gelukkig bleek bij het uitvangen dat het meeste nog niet dood was, dus het verlies is beperkt gebleven tot 2 choprae en 4 garnaaltjes.
Vandaag nog de hele dag filteren/wisselen en dan zal ik morgen een nieuwe poging wagen (waar ik bij blijf zitten om meteen weer in te kunnen grijpen mocht t nodig zijn. Voor nu zitten de diertjes nog in een grote dragonbox met plantje, filtertje en verwarming.

Vervelend TammyOaks.

Weet je zeker dat het probleem in het filteren en verversen zit? Ik had begrepen, zeg het maar als ik mis zit, dat je de aquariumkit geen 24 uur hebt laten uitharden.

Als dat zo is, hard kit dan nog uit in water? Of blijft het daardoor veel langer de slechte stof afgeven?

Ik hoop dat je snel je bewoners weer terug kan zetten in de bak met mooie nieuwe achterwand :)
 
Vervelend TammyOaks.

Weet je zeker dat het probleem in het filteren en verversen zit? Ik had begrepen, zeg het maar als ik mis zit, dat je de aquariumkit geen 24 uur hebt laten uitharden.

Als dat zo is, hard kit dan nog uit in water? Of blijft het daardoor veel langer de slechte stof afgeven?

Ik hoop dat je snel je bewoners weer terug kan zetten in de bak met mooie nieuwe achterwand :)
Sh**, nu je t zegt. Had in mn kop dat ik gelezen had dat t na halve dag uitgehard genoeg was voor vullen :oops: :rolleyes: Net even gecheckt maar idd 24hr. Dat zou t wel verklaren ja.

Ok, ander plan van aanpak dus; water eruit, wandje eruit, kit verwijderen, drogen, nieuwe kit ronde, GEDULD. Gelukkig zittende beestjes niet slecht in hun box.
 
Toch nog wat gedoe gehad met het bakje, daarmee zijn de choprae teruggebracht naar 5, de 2 honinggoerami's gesneuveld en heb ik uit nood de overgebleven 6 garnalen (incl die met eitjes) maar in het grote aquarium gezet.
Nu draait de boel gelukkig wel weer goed. Ligt inmiddels een dekruitje op, en er hebben een paar betta-dames hun intrek genomen.

Foto's volgen binnenkort
 
Weer eens een klein update-je.

Vissies doen het goed, het groen groeit super sinds de nieuwe verlichting, en er is deze week bucephalandra 'brown ghost' bijgkomen op het 'boompje'.
241731551_6035262033211500_7037995967038169407_n.jpg
 

Terug
Bovenaan