TammyOaks Bettabakje

TammyOaks

Well-known member
Lid geworden
17 maart 2014
Berichten
117
Locatie
Vlissingen
Nou, laat ik maar vast een album aanmaken.

Het was de bedoeling om pas aan een bettabakje te beginnen als ik helemaal klaar was met de andere 2 bakken. Het bestand van de 1.50 bak is nog niet compleet, maar ik kwam op FB een buitenkansje tegen dat ik niet kon laten schieten, dus vanmiddag heb ik een zgan superfish aqua 30 opgehaald. Kreeg er zelfs nog een plantje bij. Met wat er verder nog in huis was heb ik hm dus alvast zover in kunnen richten, er moeten alleen nog wat plantjes bij komen, maar nu kan 'ie vast beginnen met indraaien.
236444059_551488322934920_453354558340094870_n.jpg


Tips voor evt. wat kleins aan levende have wat veilig met een betta kan leven zijn welkom (bodembewonertje ofzo)
 
Leuk bakje en wat voor filtertje heb je want ik het me aan de 50 denken van SF en die hebben erg weinig ruimte voor de bacteriecultuur. Ik mik ze altijd eruit en gebruik de 100 dan.
 
Leuk bakje en wat voor filtertje heb je want ik het me aan de 50 denken van SF en die hebben erg weinig ruimte voor de bacteriecultuur. Ik mik ze altijd eruit en gebruik de 100 dan.
is inderdaad een superfish 50.
Meer filtermedium zou idd prettig zijn, maar vind deze, voor een betta eigenlijk al wel wat veel stroming geven
 
Tja ik vindt ze erg klein en doe er daarom altijd een 100 in en zonder spraybar valt de uitstroom best mee. Ik zou er zelf niet zo bang voor zijn en de uitstroom kun je eventueel naar de zijkant richten.
 
Ziet er erg mooi uit!
Ik ben samen met mijn zoon ook bezig met het opstarten van een bak voor een betta. Deze week de bak ingericht en hij staat nu in te draaien. Heb jij nog tips? Eventueel ook waar we mooie betta’s kunnen kopen in de buurt van Eindhoven? Via Google vinden we een winkel in Helmond. Zal onze eerste stop worden denk ik als de bak klaar is.
 
Hoi @Suzanne ik kom uit ook uit die regio. 2e boom, 4e tak rechts.;) Het Aquariumcentrum Helmond heeft ze inderdaad regelmatig. Coenen in Best, Heevis in Eindhoven, Aquabeek in Handel zou je kunnen vragen.
 
Hoi! Dank je voor de tips! Coenen en Heevis ken ik. Coenen had laatst niet veel zitten. Heevis ben ik niet echt enthousiast over. Aquabeek ken ik nog niet, ga ik eens naar kijken.

Ben me ook nog aan het inlezen mbt de verschillende soorten Betta’s die er zijn, weer een wereld op zich.
 
Terug
Bovenaan