Wat is er nieuw

Tanganyika 80cm

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dries1998
  • Startdatum Startdatum
D

Dries1998

Guest
Hallo iedereen,

Ik heb altijd al een zuid-amerikaans biotoop gehad, maar ben nu van plan om over te schakele naar het tanganyikameer. Ik heb al ervaring met zuid-amerikaanse cichliden zoals de laetagara dorsigera en zat te denken om nu met slakkenhuiscichliden aan het werk te gaan. Maar blijkbaar zijn deze nogal agressief en moeilijk met andere soorten te houden. Weet iemand een soort slakkenhuiscichlide waar ik nog andere vissen bij kan houden in mijn bak (80x35x40cm). Of een soort waarvan ik een groep kan houden. Zodat ik niet maar bvb 2 of 3 vissen erin heb.

Alvast bedankt.
Mvg Dries

Kijk eens in mijn rio125 tanganyika album in mijn onderschrift 🙂

EDIT-

Wat vind je van een kolonie Lamprologus multifasciatus (heb ik ook) en een Princes van Burundi? (Ga ik vandaag halen).

EDIT2-
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... 991&page=1

Niet zo'n slecht idee. Weet je nog andere soorten die ik in een kolonie kan houden? En de prinses van burundi, bedoel je dan een koppel? En die kan ik dan toch samen houden he?

Mvg

En hoe een grote kolonie kan ik dan houden in mijn bak?

Kolonie beginnen met ong. 6.

Burundi is koppel of solo.

Julidochromis soortjes.
Altolamprologus calvus

V. moorii

kolonie;
Simmilis of multis

Verder;
Schooltje tanganyika killi. (L. pumillis oid.)

nilo1804 zei:
Kolonie beginnen met ong. 6.

Burundi is koppel of solo.

Julidochromis soortjes.
Altolamprologus calvus

V. moorii

kolonie;
Simmilis of multis

Verder;
Schooltje tanganyika killi. (L. pumillis oid.)
Dat is wel erg veel vis voor 80cm he

Bbbart zei:
Dat is wel erg veel vis voor 80cm he
Niels zal dan ook vast niet bedoelen dit allemaal in de bak te plaatsen 😉

Dat dacht ik ook al maar dacht ook ff navragen

Ik denk dat ik een kolonie van een stuk of 10 multifasiciatus en een schooltje van een stuk of 15 tanganyika killi's ga nemen.

Bedankt voor de hulp!

Groeten Dries

Hahaha, nee gewoon wat idee�n.

@Dries; In welke provincie woon je? Ik ken nog wel wat adressen hier in het noorden en in het zuiden ook wel.

Ik woon in belgie, Antwerpen. Maar ik ken ook wel een hobbykweker in de buurt die ze misschien ook wel heeft. Enkel de killivissen moet ik nog wat onderzoek voor doen. Maar het kan nog wel enkele weken duren, want volgende week doe ik mijn zuid-amerikaanse vissen pas weg en dan moet ik het nog opnieuw inrichten enzo.

Killi's zijn niet goedkoop, daarom heb ik ze ook niet 😛.

In Belgi� ken ik zo geen kwekers. Maar die zijn er vast wel.

Hoe ga je de bak inrichten?

Rotsen? Zoja, waar? laag/hoog? groot/klein.
Zand? Wit, zwart of bruin(standaard)?
Planten? Valisneria spirals (biotoop correct) of geen planten of andere planten?
Achterwand? 3D of poster? Poster zwart of bedrukt? Neem je een zwarte, dan zou ik een mat zwarte zoeken. Ik heb geen matte en dat is soms wat irritant.

Veel vragen 😀.

Ik denk ongeveer zoals de jouwe maar dan met vallisneria ipv de javavaren. Met een 3D achterwand, hoge rotsen links en rechts in de achterste hoeken, in het midden de slakkenhuizen en dan tussen de rotsen nog een stuk of 4 vallisnerias. En ja woensdag komt iemand de vissen halen en dan ga ik al eens kijken voor de vissen in de winkel en dan zie ik nog wel.

Mijn eerste tangabakje was ook eentje van 80cm
leuk om zoiets in te richten, zo was hij een goeie 5 jaar terug 🙂
Misschien heb je hier wel iets aan, moest ik hem opnieuw doen dan zou ik hem hetzelfde inrichten maar dan met kleinere stenen.

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... Post212998

Ziet er idd prachtig uit, bedankt! Ik kan niet wachten om er aan te beginnen 😀

Hoeveel mannen en vrouwen moet ik dan nemen in mijn kolonie van 10 multi's?

Groeten dries

Ik weet ook maar 1 plaats waar ik ze kan krijgen en daar moeten ze ze bestellen, maar de man van de winkel is zelf wel een hobbykweker met malawi en amerikaanse cichliden. Is dat dan te vertrouwen?

Waarom zou dat niet te vertrouwen zijn? Vraag ook naar de kosten van de vissen. Die van mij waren 12,- en kwamen uit kweekgebouwen in Tsjechi�. Dat heb ik niet gedaan.
Kijken op MP loont in dat geval.

Ik zou zeggen 3M 7V, of 4M 6V.

Oke bedankt zal ik doen!

wel lastig hoor tanganyika in 80 cm , je word behoorlijk beperkt in je keuzes, ik heb destijds een 160 cm tanganyika gehad en daar was het al lastig omdat vissen elkaar snel in de weg zitten, meeste zijn echte territtoriumvissen.

ooit ga ik nog wel weer terug denk ik.
maar dan wle een 2 meter bak ofzo 🙂

@mariceB: daar heb je gelijk in maar ik heb m'n keuze al gemaakt, ik ga voor de multi's gaan dus dat zou niet te veel problemen moeten geven. Ik heb al een koppel laetagara dorsigera gehad en zelfs nesten in mijn 80cm bak, die gingen ook wel af en toe in confrontatie met de ancistrus maar al bij al kwam alles toch wel weer goed. Als ik genoeg schuilplaatsen en territoria kreeer zou het denk ik wel moeten lukken in mijn bak.

Dries1998 zei:
Hoeveel mannen en vrouwen moet ik dan nemen in mijn kolonie van 10 multi's?

Groeten dries

Begin met 3 overwante mannen. dwz.. mannen die GEEN familie van elkaar zijn. Dan heb je 3 verschillende bloedlijnen. Multi's planten zich zo snel voort dat 3 bloedlijnen beter is voor de continuiteit van je kolonie (-lees.. minder inteelt)

3 vrouwtjes per man, is in totaal 12 visjes.

Bij Verduijn (NL) heb ik destijds iets van 11,- per stuk betaald, wildvang.

Als je enkel multi,s neemt kan je een mooie kolonie nemen in een 80 cm succes

Bedankt allemaal. Ja ik heb niet zo veel opties maar ik ben al eerder langs die winkel geweest en het is normaal wel goede kwaliteit. Waarschijnlijk ga ik het aquarium begin maart herinrichten en dan eind maart de vissen bestellen.

Gr

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan