Wat is er nieuw

Tanichthys micagemmae

Xiano #pareldanio

Well-known member
Lid geworden
20 augustus 2019
Berichten
333
Leeftijd
18
Ik wil enkele vragen stellen over deze soort.

Kunnen ze goed tegen warme temperaturen?
Met welke vissen kan ik ze houden?
Is een pH van rond de 6,5 goed?
 
Ik hou Tanichthys micagemmae op minimum 22°, dan zijn het makkelijk houdbare visjes. Ik heb ze een tijdje op kamertemperatuur gehad maar dat was toch niet zo'n succes, bij te koud kregen ze het duidelijk te moeilijk en ben ik ook een paar keer vissen verloren. Warme zomerse dagen zijn geen probleem maar lange periodes van boven 25° zijn volgens mij niet aangewezen. Ze kweken hier vanzelf en ik hou jaarlijks zo een zestal jongen over, de rest wordt opgegeten. Dus als je meer vissen wil kweken dan moet je gaan gericht kweken. Ondertussen zijn alle vissen die ik heb uit eigen kweek vermoed ik.
In het begin hield ik ze samen met Rhinogobius maar toen verdwenen er regelmatig vissen, voornamelijk de kleinere vrouwtjes werden opgegeten, volwassen mannen waren waarschijnlijk net te groot. Ze gaan het erg goed doen met vreedzame medebewoners van het zelfde formaat.
Ik hou ze gewoon op leiding water dus pH boven 7, maar 6,5 lijkt me geen probleem. Grote waterverversing en lijken ze wel wat moeilijker te verdragen en dan is het beter een waterverbeteraar te gebruiken (België)
Bij mij zitten ze in een 60cm aquarium maar dat is een uiterste minimum, het zijn actieve zwemmers, en had ze toch graag in een grotere bak gehouden.
 
Heb er hier 12 in een 1 m aquarium rondzwemmen op 24 graden en pH tussen de 6-7, geen problemen.
Deze zomer voor het eerst een aantal buiten gehad en een mooie groep jongen overgehouden welke op kamertemperatuur opgroeien (21/22 graden) samen met een aantal sewelias.

Zijn geen moeilijke vissen en staan hun mannetje hier wel, af en toe een conflict met een bijlzalm :DD

Aanschaf prijzen wil nog wel eens een groot verschil in zitten
 
Ik wil enkele vragen stellen over deze soort.

Kunnen ze goed tegen warme temperaturen?
Met welke vissen kan ik ze houden?
Is een pH van rond de 6,5 goed?
Even een vraag, ik zie elke week 6 nieuwe vissoorten voorbijkomen die je wilt houden met als enige parameter dat je pH 6.5 is. Wat heb je momenteel in je bak zitten? Want iedere keer een nieuw topic werkt niet.
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: redelijk, we zijn allebei doodmoe van het gedoe van de verhuizing, de schapen, verdriet over...
      Terug
      Bovenaan