TC 420 blijft niet op tijd lopen

Raico/Skye

Well-known member
Lid geworden
12 januari 2019
Berichten
70
Leeftijd
52
Hoi, ik heb weer een nieuwe uitdaging.
Mijn TC 420 blijft niet meer op tijd lopen. Ik heb de stroomvoorziening gecontroleerd, lijkt goed.
Heb de interne batterij vervangen, lost niets op. Gereset en opnieuw geïnstalleerd, lost niets op.
Wie weet hiervoor de/een oplossing???
Alvast bedankt.
Grtjs Wim
 

Bijlagen

  • TC 420 + adapter.jpg
    TC 420 + adapter.jpg
    2.6 MB · Weergaven: 22
De klok kan natuurlijk stuk zijn. Zelf zou ik zo'n ding dan pogen te openen om een nieuwe klok te plaatsen. Maar wanneer de klok in een chip zit wordt dat moeilijker. Een afzonderlijke klok zou wel te vervangen zijn en die dingen zijn nog goedkoop ook. Maar ik heb zelf geen TC 420 dus testen kan ik niet. Maar er is nog een mogelijkheid. Reset het ding naar de oorspronkelijke fabrieksinstellingen en programmeer het apparaat volledig opnieuw. Door foute programmering willen controllers namelijk wel eens van slag raken.
 
Mijn TC 420 blijft niet meer op tijd lopen
Heb je meer informatie:

Kan je de tijd gewoon instellen maar loopt te tijd te snel uit de pas.
Werken de ingestelde programma's, gaan de LED's volgens schema aan/uit/dimmen
Treed het probleem ook op zonder aangesloten LED's
Treed het probleem ook op (met afgekoppelde LED's en zware Power Supply) maar dan aangesloten via een 12V adapter via aansluiting aan linkerzijde TC420
Stel je de tijd handmatig in of via een PC/Laptop
Werkt het uploaden schema's via PC/Laptop nog
 
Laatst bewerkt:
Wat gebeurt er eigenlijk precies? Stopt de klok helemaal, of wijkt hij af. En als hij afwijkt, hoeveel minuten per dag, week? En is het dan stabiel, of verschilt het over tijd?
 
Alles werkt, ook de programma's overzetten van laptop, tijd synchroniseren.
Maar de tijd verloopt op 3/4 dag zo'n 40 minuten.
Ik kan wel proberen de ledverlichting eraf te halen vannacht. Ben bang dat ik geen 12 volts adapter thuis heb.
Zal voor de zekerheid nog even kijken of ik deze misschien toch ergens heb.
Alvast bedankt voor het meedenken allemaal.
 
Haha, wie goed zoekt vindt wat. En jawel 12 volts adapter, niet in de schuur, keuken, huiskamer of berging.
Maar in de badkamer. Nee, het is niet de adapter voor de vibrator van mijn vrouw. De ladyshave.
Nu heb ik de adapter van de TC 420 losgekoppeld en die van de ladyshave eraan gedaan. Nu even afwachten wat er gebeurd, of het aan de 1ste adapter ligt of aan de TC 420.🤞🤞
 
Dat is inderdaad wel heel veel. De mijne verloopt ongeveer een half uur per jaar.
Ik verwacht dat het niet aan de voeding ligt. Maar het zou kunnen helpen om hem een half uur spanningsloos te maken. Dan is hij hopelijk goed gereset. Al zou hij eigenlijk op een batterij door moeten gaan.
 
Met de andere adapter weer tijdverloop, nu op 23 uur; ruim 1 3/4 uur. Dan ligt het volgens mij toch wel aan de TC 420. IK ga nu nog een keer helemaal van de voeding halen( advies Ronald), resetten, en opnieuw installeren.
Kijken of dit werkt🤞🤞
 
Helaas pindakaas, werkt ook niet. Nu dacht ik dat de TC 420 achter liep, keek eigenlijk niet naar de datum.
Maar dit weekend zag ik de datum, het blijkt nu dat de TC 420 in +/- een dag tijd, bijna 1 jaar vooruit loopt.
Ik heb de hoop opgegeven dat ik de TC 420 weer fatsoenlijk aan de ''praat'' krijg, dus ik ga op internet struinen voor een andere led controller.
 
Hoi, ik heb nu gekozen voor een simpelere led controller; 5 in 1 Controller met wifi.
Deze gaat om 14:30 uur langzaam aan(rood/oranje) en om 15:00 uur op 90%, 's Avonds gaat ie om 22:30 uur langzaam uit(blauw) en is om 23:00 uur helemaal uit.
En dat 7dgn/week.
Ik kan nu via een app tijd, kleur(ook wit), intensiteit instellen.
Kan hem zelfs evt. synchroniseren met muziek, maar dat zal ik de vissen besparen.
 
Hoi,
Hier nog effe mijn ervaring tot nu toe met de 5 in 1 controller met wifi.
Als ik dit geweten had, had ik hem eerder aangeschaft. Veel makkelijker in te stellen, hoe niet eerst in de laptop Pled aan te passen en deze weer te koppelen met de TC 420.
Als ik vandaag zin heb in een rode gloed, pak ik mijn telefoon en pas het aan. Heb ik morgen zin paars, pas ik het aan in de app.
Wil ik een donkere dag nabootsen, geen probleem. De witte led dimmen. Met een dag felle zon, witte + gele led sterker en de rest zachter.
Dus tot nu toe ben ik zeker tevreden over de 5 in 1 controller.
 
Welke is dat dan?
 
Bedankt voor de tip. Als mijn tc420 ooit sneuvelt ga ik deze ook proberen.
€19.95 is niet duur!
 
Ah! Dat is een wat meer algemene LED sturing. Kun je daar dan ook klok gestuurde programmas mee maken?
 
Ah! Dat is een wat meer algemene LED sturing. Kun je daar dan ook klok gestuurde programmas mee maken?

Daarvoor heb je iets van de beschreven Home Automation voor nodig, bijvoorbeeld Hue

Misschien kan @Raico/Skye zijn aankoop beter toelichten
 
Terug
Bovenaan