TC420 controller gechreven programma

A

Aquatiq

Guest
hallo ik heb mijn tc420 controller binnen van dx ik wil deze gebruiken maar snap er niks van...kan iemand mij aan een geschreven programma instelling helpen? liefst met zon op en ondergang bewolking en maanlicht ik weet niet hoe ik dit kan maken ik wil me erin verdiepen maar heb weinig tijd... en heb mijn rgb leds klaar voor gebruik in profielen liggen en gesoldeerd mvg bjorn
 
Google is je vriend.......... Er zijn zat schema's te vinden die je heel makkelijk naar jouw smaak kan aanpassen :thumbs:
 
ok ja sorry ben pas begonnen met me te verdiepen in led dus ben een leek op dat gebied maar ga het eens proberen bedankt voor de hulp mvg bjorn
 
kan iemand me dan wel vertellen waar welke kabel moet worden vast gemaakt aan de controller? rgb gaat het om ik snap dit niet goed mvg bjorn
 
nogmaals vele dank ik gebruik mobiele telefoon voor internet soms zijn zoek resultaten zeer slecht of bijna niets dus heel erg bedankt! mvg bjorn
 
bedankt voor de hulp allemaal het is gelukt gelukkig mvg bjorn
 
ik heb het een beetje aan de praat gekregen dus de downloads bedoel ik hiermee in het apparaat geladen gekregen alleen mis ik in download programma's toch de rode kleur van de leds heb alles goed aangesloten ik zou iemand zeer dankbaar zijn voor een download/schema zodat ik het zo realistisch mogelijk zou kunnen maken zons opgang en ondergang de kleuren uit de aangemaakte download schema's zijn naar mijn mening te disco achtig gekleurd of doe ik iets dout? ik zie zoveel mooie filmpjes op youtube met het rustig opstarten van de leds met meer rode kleur erin dit zie ik hier niet terug of ik spoel te hard door heb op 256x geklikt om te testen ik wil ook graag moonlight voor snachts kan iemand mij aub aan dit schema helpen? ik bedoel dit als voorbeeld: alleen dan met maanlicht welk programma is dit? of is dit zelf gemaakt?https://www.youtube.com/watch?v=ZO5FB00-PVY

Mvg Bjorn
 
Dit is mijn programma, s'morgens rode gloed, s'nachts (blauw) maanlicht

succes!


xZc6GEYOt3wo_OHReK1NOjpjb6iClWd1.png
 
@OVL: Hoe groot is jouw bak en hoeveel planten heb je er in met dit licht programma?
Is dat de bak uit je profielfoto? :)
 
rare vraag maar als ik 5 meter 12v ledstrip heb van 72 watt en deze per meter inkort blijft het dan 72 watt of moet ik dan ook die 72 x 2 rekenen? dit is mij onduidelijk mvg bjorn
 
juwel rekord 800 is mijn nieuwe aquarium mvg bjorn
 
72 watt is voor 5 meter. Per meter geeft ongeveer 14,4 watt
 
Ja het is de bak van de foto, een juwel vision 180
 
dankjewel voor je schema ik heb hier veel van kunnen leren en mee kunnen experimenteren! mijn vraag is ik krijg morgen 1 koude en 1 warme ledstrip van 1 meter met 72 leds ik ga deze inkorten naar 81 cm deze leds worden gemonteerd in alu profielen op welke poorten sluit ik deze kabels aan? op channel 4 en 5? en hoe kan ik de ledstrips het beste plaatsen volgorde bedoel ik hiermee? eerst warm wit strip rgb en weer rgb en dan koud? of andersom? mvg bjorn
 
Ja je volgorde is goed denk ik, niet veranderen? dat zal je een goede kleurenschakering geven

Succes
 
ok dus de koud witte leds op channel 4 dus en de warm witte leds op channel 5 dus ter controle? mvg bjorn
 
Ik ga morgen m'n programma nogmaals nakijken om te zien welke kleur op welk kanaal zit, zal je laten weten, grts
 
@ OVL ok dat zou fijn zijn dankjewel... ik ben denk ik erachter wat het probleem was ik had de kabels verlengd met 2 zwarte kabels ik heb dus plus en min verward en verkeerd gelabeld met tape verkeerd verlengd daar bedoel ik dus gesoldeerd mee toen ik rood gelabelde kabel op min deed ipv plus deden ze het wel ik heb erna alles overnieuw verbonden en gesoldeerd en sinds dien werkt het wel goed naar mijn mening mvg bjorn
 
Wat een hoofdpijn is het met die kant en klaar bestanden, veel proramma's gedownload waarmee de TMF bestanden geopend zouden moeten/kunnen worden maar ben er nu na 3 uur ploeteren wel klaar mee.

Heeft iemand (bruikbare) tipa ?

Alvast bedankt

M.v.g.
Robert
 
Terug
Bovenaan