Tc420 i.c.m. Aquatlantis 12 v easyled tube

K

Kerstens

Guest
Goedemiddag,

Na veel zoek en leeswerk (met name op deze site) toch maar de vraag.

Is heb sinds vorige week een kersverse TC420 uit China laten overvliegen om mijn Aquatlantis Easyled tube aan te sturen. Er zitten 2 kanalen op ( wit en blauw+Rood+warm wit ).

In de tussentijd heb ik de kabels aan gesloten ( voeding niet op de klemmen) een mooi schema in gesteld inde TC420 en de boel aan gesloten op de easyled. Opzich werkt het dimmen prima maar ik krijg het niet voor elkaar om de 2 kanalen los van elkaar te besturen. Als ik 1 kanaal op 0% heb en de ander op 80% branden gewoon beide kanalen. Na alle mogelijke configuraties geprobeerd te hebben is mijn vermoeden nu dat de led kanalen de - deelt in plaats van de plus. Nou heb ik geprobeerd de +&- kabels om te wisellen in de aansluiting richting de Ledbalk. Maar toen werd de boel in no time gloeiend heet. (Rookie mistake).

Nu is mijn vraag aan jullie. Zou het kunnen dat in mijn ledbalk de - gedeeld wordt? En zien jullie nog opties om de 2 kanalen toch apart aan te sturen?

Alle hulp is zeer welkom.

Groeten Laurens

aquatlantis-easy-led-tube-2.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weet iemand toevallig een antwoord op deze vraag? Zou toch graag het Blauw/rood/Warmwit apart aansturen van het heldere witte licht voor in de avonduurtjes.
 
Zou het niet weten, heb je 2 12v voedingen?
Knoop je de beide - aan elkaar en om en om de + inschakelen dan weet je iets misschien
 
Beetje dom wellicht. Maar snap niet helemaal wat je bedoelt.
 
Ik ben nogal van het visuele dus misschien even laten zien wat je hebt en hoe het is aangesloten?
 
Nou als het idd 2 kanalen zijn die over de + word geschakeld en de - delen zou je dus de + afzonderlijk aansturen en de - aan mekaar hangen kan je dat bevestigen.

Of je meet alle polen van de stekkers na om te checken of beide stekkers de - aan elkaar hebben
 
Beide alvast bedankt. Ik zal morgen is proberen je advies op te volgen. En eventueel proberen wat zaken visueel te maken.
 
Exuses een dagje later. Was even vergeten dat ik beide nieuwe buren op visite ging gisteren :).

Maar bij deze alsnog.

Eerste 2 foto's om te laten zien dat de kanalen beide apart zijn aan te sturen. Ik heb via de TC420 even gedimd naar 1% anders kreeg ik het niet op de foto.
Foto 1 kanaal 1 (Wit):
1.jpg


Foto 2 (RBWW):
2.jpg


Foto3 Beide kanalen aangesloten maar van 1tje de - los gekoppeld:
3.jpg



Ben er zelf nu wel redelijk van overtuigd dat de - gedeelt wordt in deze ledbalk :). De vraag rest dan nog weet iemand een oplossing om de kanalen los aan te sturen?
 
PNP transistor als ik me niet vergist.
In heb zelf mijn HVP strips op een arduino aangesloten met een bc139 en die regelen het dimmen.
Heeft altijd naar volle tevredenheid gewerkt.

De TC420 geeft zelf een 5v stuurspanning op een mosfet welke je af kan takken en gebruiken voor anders schakelingen.
 
phoe dat wordt even flink googlen in de hoop dat ik kan snappen wat jij daar net zei :)
 
Grappig wilde net een vraag stellen over wat er op die site staat.

Wat ik er van begrijp is dat wat je bedoelt is wat er in dit plaatje als "gate" aangeven is
TC420-gate-pins[1].jpg


aansluiten op de base van de PNP en dan de orginele plus op de emmiter en dan de collector aansluiten op de + richting de ledbalk?

pnp-transistor-symbol[1].jpg
 
Zou moeten werken.
Weet alleen niet hoe je dan zit met de - polen aan elkaar leggen, zelf nog nooit zoiets gedaan met een tc420
Garantie tot het einde van het bericht natuurlijk :p
 
- polen op de - van de voeding naar ik aanneem. Maar weet inderdaad niet zeker of ik dit wel aandurf. Toch een beetje bang dat de hele boel opblaas. Ga nog wel even overwegen een aparte ledbalk te doen voor RGB dan beschouw ik deze maar als 1 kanaal.
 
Terug
Bovenaan