TC420 LED controller

E

Ed-Car

Guest
Nog maar net begonnen en direct al een probleem.

Omdat ik toch wel een mannetje van de techniek en dus de snufjes ben, kwam ik voor onze nieuwe bak met wat google en you-tube op de TC 420 led controller.
Leek mij erg leuk om mee te experimenteren.

Maar helaas ben ik een wat mindere computer man. ;(
En ondanks alle reviews dat het makkelijk te programmeren was loop ik direct al tegen een muur helaas.

Ik heb het bij behorende programma op mijn windows 7 laptop geinstaleerd.
De voeding op de TC420 aan gesloten en toen pas de usb aan de computer gelegd. Zoals ik begrijp de bedoeling is uit de beschrijving.

Maar even een snel programma geschreven voor de test.
Maar als ik deze naar de controller wil laden komt er een pop-up in beeld dat het apparaat niet aan gesloten en of te vinden is.
Ik heb van allerlei aansluit en op start volgordes geprobeerd maar het lukt mij niet.

Hopelijk is er iemand van jullie met een goed idee of ervaring.

(ik had al in het Forum gezocht maar daar geen antwoord gevonden)
 
Je sluit het aan via USB neem ik aan?

Voor het niet kunnen detecteren van apparaten kunnen meerdere dingen aan de hand zijn.

Maar mijn vraag is eigenlijk. Zodra je computer contact maakt met de controler herkent hij hem dan wel.

Kun je het apparaat terug vinden in je hardware of schijven of evt netwerk.


Verder ken ik het hele produkt niet, maar computers kunnen of doen enkel wat wij ze aan hebben gegeven


sommige rand apparatuur moet bijv eerst aan gezet worden om dusdanig herkent te worden.

de computer zou het minimaal als een Externe disk moeten herkennen.

Laat me het maar weten, wat hij wel of niet aan geeft.
 
Ja klopt ik sluit het aan via de USB maar krijg van de computer geen enkele melding van nieuw apparaat gevonden of zo.
Wat je inderdaad normaal wel direct hebt met het aansluiten op usb.

Ook bij mijn computer staat niks.
Ik heb ook al een andere usb kabel geprobeerd.
 
Ik ga straks even voor je kijken.

Staat er ook een code bij??

En het apparaat staat wel aan?
 
Goedemorgen,

Ik heb na het lezen van deze vraag zojuist even mijn TC420 aangesloten en ik zie het volgende:

Windows laat niet merken dat er iets is aangesloten via usb (al zou je dit normaal wel verwachten). Ook is er geen externe disk toegevoegd en ook is er binnen apparaatbeheer absoluut niets toegevoegd.

Kortom, de TC420 controler is een usb apparaat dat niet door Windows herkend wordt maar als je de bijgeleverde software (PLed) installeer en start dan werkt het wel. De software laat trouwens ook niet zien dat deze de TC420 gevonden heeft maar als je even �SyncTime� selecteer dan zie je dat de display op de controler gaat branden.

Groeten, Lauwrensz
 
Bedankt voor de gedane moeite.
Als ik dit op de zelfde manier doe dan krijg ik een pomp up in het scherm met: "Divece can not be found"

Wat voor een voeding gebruiken jullie? Zou dat het kunnen zijn?
Ik heb hem nu nog om te testen op de stekker aansluiting een adapter 12v 1,5A aangesloten.
Ik heb een andere voeding gehaald die op de schroefaansluitingen komt, dat ga ik vanavond hoop ik nog proberen.
 
Ik gebruik een 12V 10A voeding op de stekker aansluiting, misschien is 1,5A wel te weinig.
 
bij mij deed ik eerst de usb erin, pled starten, time sync, en vervolgens de voeding erop
 
De rode LED gaat wel branden als je de voeding aansluit?
 
Ja hoor op de voeding gaat de rode led branden en ook kan ik op de tc420 zelf instellingen veranderen.

Nu net ook nog weer de gedane suggesties gedaan met een 5A voeding op de schroef aan sluitingen.
Maar helaas geen resultaat.

Zou ik dan toch net die ene uit China hebben met een fabrieks fout?

Moet ik weer uitzoeken hoe ik dat klaar speel met DX.com :(
 
Het lijkt er inderdaad op dat je de 'gelukkige' ben met een defect exemplaar!!

Ik heb zelf geen ervaring met dx.com, ik bestel altijd via aliexpress.com en daar wordt garantie redelijk goed geregeld (ervaring...).

Hopelijk kun je het op een correcte manier afhandelen en krijg je snel een vervangend exemplaar.

Succes!
 
O nog even aan het proberen geweest.
Mijn oude lap-top met windows vista even er bij gepakt.

TC 420 op spanning gezet.
Pled op de computer ge�nstalleerd.
Toen de USB kabel in de tc420 gestoken en toen in de computer.
Nu komt er onder op de balk wel een wolkje met: "nieuwe hardware gevonden"
Toen was ik wat te snel direct op Time sync gedrukt en kreeg ik weer de zelfde melding.
Maar toen het wolkje onder in was veranderd in :"nieuwe hardware ge�nstalleerd" nog eens op Time Sync gedrukt. En wat denk je? Er komt een zeer opbeurend en vrolijk bliepje uit mijn tc420.

Jeeeeh ik is blij.

Bedankt voor het bij staan.

Maar nu licht het dus aan mijn Windows 7 machine. Maar ik begrijp dat er genoeg mensen wel mee werken dus eens kijken hoe dat zit.
Ik denk dat hij wat te goed is beveiligt of zo.

Wand dat stukje nieuwe hardware gevonden kreeg ik dus inderdaad bij de windows 7 machine er niet bij. Is dit ook hand matig te doen.
In het configuratie scherm nieuwe hardware vind hij hem ook niet.

Nu maar eens een programma proberen te maken. Jammer genoeg staat er geen voorbeeld programma in om de effecten af te kijken.
 
kijk dus met een hogere Windows moet het ook kunnen. Nou ja dan maar even met twee computers op tafel.
Opzich ook handig met de ene op het forum de andere prutsen met de TC420.
Toch nog bedankt voor de gedane moeite.
 
Ja ik had even een snel programma gemaakt, alle 5 de kanalen om de beurt naar vol open.
En dan kom ik heel veel kleuren tegen. Ik dacht dat de verschillende kleuren ontstonden door de kanalen te mengen.

Ik had hier dacht ik een link gevonden naar iemand zijn Cloud waar een programma op stond maar kan het even niet vinden.
 
Ik ben wat uurtjes verder maar ik heb de One drive van ik denk jou IBakker gevonden.
Ik heb nu wat idee�n daar ga ik mee aan de slag.
Wederom hartelijk bedankt. En dat terwijl jullie nu allang slapen waarschijnlijk.
 
Herkenbaar, als je lekker aan het uitproberen ben is het zomaar laat!
 
Tja is weer een nieuwe uitdaging. Dus dan wint het enthousiasme even van de slaap.
 
Nog ff een filmpje van wat ik nu heb.

D9KQqDirkNdBAu8wJzVUg6aHKyRYZ1Cx.jpeg
 
Voor een ieder die de TC-420 of de Kitelight controller gebruikt is er maar 1 manier

Sluit de controller aan via de USB
GEEN VOEDING AANSLUITEN

Dit is de enige juiste manier
Zodra je hem in gebruik hebt kan je het programma gewoon veranderen
 
Trouwens de nieuwste controller van Kitelight werkt via WiFi
Dat is lekker makkelijk werken
Geen gedoe meer met kabels of met PC/Laptop slepen
Werkt perfect
 
Ik zal het nog eens proberen, maar volgens mij doet mijn tc420 het niet alleen op usb.
 
De mijne doet het ook niet op alleen usb. Ik sluit hem eerst aan op usb, dan start ik het programma en dan zet ik de voeding erop
 
Als je hem nieuw heb aangeschaft zal hij het niet doen met de voeding aangesloten
Als de installatie is gebeurd en alles is aangesloten heb je geen enkel probleem meer
met of zonder voeding.
 
O oke ga ik eens proberen.

Maar hoewel de wifi versie 3x duurder is ga ik daar denk ik wel voor als het systeem mij bevalt.
 
Ed-Car zei:
O oke ga ik eens proberen.

Maar hoewel de wifi versie 3x duurder is ga ik daar denk ik wel voor als het systeem mij bevalt.

Heb ze al gezien voor 60 euro terwijl de TC420 in de winkel voor 40 euro ligt.

Ook bij mij kon de pc de 1e keer de TC420 niet vinden zonder voedingkabel. Misschien geven de usb-ingangen bij sommigen te weinig power of zo.
Weet er iemand trouwens of er kant en klare instellingen zijn te krijgen? Dus verschillende modes wb zonsopkomst tot -ondergang.
 
Tja ik had mijn tc420 voor 29 euro uit china thuis geleverd.
In stellingen zijn wel te vinden.
Als je in dit forum zoekt op tc 420 kom je een wolk van iemand tegen met een kant en klaar bestand.
 
Ed-Car zei:
Tja ik had mijn tc420 voor 29 euro uit china thuis geleverd.
In stellingen zijn wel te vinden.
Als je in dit forum zoekt op tc 420 kom je een wolk van iemand tegen met een kant en klaar bestand.

Link me er ff naar toe want ik heb al heel wat ervan gevonden maar dat nog niet. Begin er al aardig in thuis te voelen in het programmaatje Pled, maar misschien maak ik nog wat beginnersfouten.
 
Euh ik ben niet zo handig met linkjes.
ik ga het proberen.
 
Dank je. Ik probeer op dit moment met de aangesloten en ingestelde TC420 de setup weer aan te passen, maar op geen enkele manier krijg ik de ingestelde setup weer in het programmaatje Pled geladen. Als ik op open package klik dan wordt er niks ingeladen. Ook vanuit de controller kan ik niks downloaden.
 
Heb alles weer opnieuw ingesteld en opgeslagen en kan nu wel de opgeslagen setup openen. Aan de hand daarvan kan ik weer aanpassingen maken.

De link die je me gaf brengt me naar wat Drive-bestanden, alleen dat zijn de standaard bestanden die op de cd-rom staan die meegeleverd wordt.
 
Terug
Bovenaan