TC420 profile Daytime (Afrika)


attobytes

Well-known member
Lid geworden
3 augustus 2008
Berichten
428
Locatie
Zoersel, België
Heeft er hier toevallig iemand de TC420 controller in combinate met een daytime matrix ledbalk voor een Afrikaans gericht visbestand? Ik zoek al een tijdje naar een leuk profiel maar alles wat ik maak is vrij "warm" van kleur.
Moest er iemand toevallig zijn/haar profiel eens met me willen delen kan ik misschien wat inspiratie op doen... :)
 
Welke module heb je in het profiel geplaatst?
De module "Warm White" is 4000 Kelvin en geeft een warme lichtkleur.
De "Neutral White is al wat koeler van kleur (6000 Kelvin), en de Ultra White is nog koeler (8000 Kelvin).
Als je geen warm licht wil, dan zou ik kiezen voor 6000 of 8000 Kelvin.

Je kan het ook nog combineren met verschillende modules die naast wit, ook rood blauw en groen leds hebben.
Per kleur te regelen met de TC 420.

Ik heb een planten aquarium en gebruik vooral warm licht, dus ik denk dat je aan mijn profiel niets hebt.
 
Welke module heb je in het profiel geplaatst?
De module "Warm White" is 4000 Kelvin en geeft een warme lichtkleur.
De "Neutral White is al wat koeler van kleur (6000 Kelvin), en de Ultra White is nog koeler (8000 Kelvin).
Als je geen warm licht wil, dan zou ik kiezen voor 6000 of 8000 Kelvin.

Je kan het ook nog combineren met verschillende modules die naast wit, ook rood blauw en groen leds hebben.
Per kleur te regelen met de TC 420.

Ik heb een planten aquarium en gebruik vooral warm licht, dus ik denk dat je aan mijn profiel niets hebt.
Dank voor de feedback, op de TC420 zijn alleen CH1 - 3 verbonden, heb ik dan ook maar 3 kanalen te programmeren op de TC420? Volgens mij loopt daar iets mis aangezien ik weining wit licht krijg.
 
Ik heb even gekeken naar die Matrix daylight. Zo te zien heeft die wit en de kleuren rood en blauw.
Hoewel voor de TC420 alle kanalen gelijk zijn zijn ze in de software PLED gelabel 1: rood, 2 groen, 3 blauw, 4 wit (in het programma lichtblauw).
Als het profiel dat je nu gebruikt zo geschreven is dan zou je dus het beste uitzoeken welke draadjes dienen voor rood, blauw en wit en deze op de bijbehorende klemmen vast te schroeven.
Misschien kun je een screenshot van je profiel bij dit topic plaatsen. Dan kunnen we daarover ook meedenken.

Ik kon niet achterhalen of het wit van de Daylight warm, neutraal of koud wit is. Als het goed is kun je dat met de rood en blauw kanalen een beetje beïnvloeden.
Rood vol aan en blauw uit---> warm wit
rood uit en blauw vol aan ---> koud wit
 
Bij mij zit het op deze manier aangesloten.
 

Bijlagen

  • 20220628_220501.jpg
    20220628_220501.jpg
    314.3 KB · Weergaven: 74
Dan heb je waarschijnlijk een aangepast profiel. Om te weten wat tlhet programma precies doet zou je je de draadjes bij ch1,2 en 3 even moeten loshalen en een voor een verbinden met V-. Zo kom je erachter wel draadje welke kleur geeft. En daarmee kun je dan weer zn wat je programma doet
 
Heb je ook een matrix? Zou je dan misschien eens een screenshot willen delen van je Schema? Om vb een zons op/ondergang te maken is vrij lastig hier.
Het spijt me enorm, maar ik kan het profiel dat ik gebruik niet vinden op mijn pc.
Gek genoeg is het profiel geladen in de led controller, maar niet meer vindbaar op mijn pc.
Het profiel dat ik nu gebruik is een beetje gebaseerd op een wat rode zonopkomst, en een zonondergang die enigszins blauw eindigt.
Ik zal een nieuw profiel moeten maken zodra ik een extra module heb toegevoegd aan de led balk.
Om mijn planten wat extra licht te geven zit ik er aan te denken om de Daytime PRO module SunLike color toe te voegen.
Deze module voegt naast neutraal daglicht, ook rood- blauw en groen toe.
Dit spectrum is heel bruikbaar voor de planten, en het aantal lumen per liter wordt verhoogd tot bijna 40.
Daarnaast kan je prachtig licht creëren door de blauw-rood en groene leds.

Zodra ik een nieuw profiel heb gemaakt zal ik het hier delen.
 
Ik heb het profiel gevonden dat ik nu gebruik.
Chanel 1 = wit
Chanel 2 = rood
Chanel 3 = blauw
1657484017489.png


Ondertussen is het profiel een beetje veranderd: tussen 11:00 en 19:00 uur staan wit en rood op 90% vermogen, de rest is hetzelfde gebleven.
Dit profiel is gemaakt voor een plantenaquarium van 200 liter inhoud. Ik maak gebruik van CO2, Estimative Index bemesting en in totaal ruim 8000 lumen verlichting.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Succes!!
 

Terug
Bovenaan