Wat is er nieuw

tc420 rgb +warme en koude witte leds

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Aquatiq
  • Startdatum Startdatum
A

Aquatiq

Guest
heejz ik heb een tc420 controller ik heb meerdere keren mijn nieuwe leds getest via de controller en ze werken via de bovemste 2 poorten plus en min wel maar volg ik het aansluit schema dan niet.

ook als ik meerdere afbeeldingen van google etc de stappen opvolg voor het aansluiten van rgb en warme en koude ledstrips op de tc420 controller apart op channel 4 en 5 werkt het niet nu is mijn vraag hoe sluit ik dit nu wel goed aan? beide kabels plus en min van koude strip in channel 5 en beide kabels van warme strip op 4? maar zie dan geen wit licht welk programma ik ook selecteer op de controller...ook als ik de plus kabels op v+ aansluit (boven channel 1) en op channel 4 of 5 de min kabels dan zie ik niets van licht doe ik iets verkeerd of moet ik een goed programma maken zelf?mvg bjorn ps heb het nu zo gemonteerd:

gebruik een 6a voedings adapter wat op laptop lijkt

input
v+ niets
v- niets

output
v+:rgb zwart
channel 1:rood
channel 2:groen
channel 3:blauw
channel 4:warm wit
channel 5:koud wit

ik heb nog getest en op input v+ en channel 3 is verlichting het sterkst op channel 1 en 2 zwak tot matig maar sluit ik het dan wel goed aan?
 
Op input v+ en v- komt je adapter, op je kanalen sluit je de - draad aan en op de v+ output de andere draad van je led. + en - op 1 kanaal dat kan niet.
 
Een programma dat alle 5 de kanalen aanstuurt is ook noodzakelijk:

- Bij het aanmaken van een nieuwe configuratie kun je instellen hoeveel kanalen je wilt gebruiken (5 dus)
- Dit is naderhand in een reeds gemaakte configuratie niet meer aan te passen

Aansluiten:

- De min (kathode) van de LEDs op de uitgangen (1..5)
- De plus (anode) van de LEDs op de V+ uitgang (dus allemaal bij elkaar!)

Voeding kun je aansluiten met de plug (+ in het midden!) of met de klemmen. De klemmen bij grotere stromen zeker gebruiken (persoonlijk denk ik dat tot een ampere of 5 --> 60W bij 12V via de plug geen probleem is)

Succes, en we horen het wel als je er niet uitkomt ;-)
 
dankjulliewel ik had alles wel goed aangesloten alleen geen goed lichtprogramma op controller na wat testen met veschillende programma's en alles werkt nu eindelijk naar behoren bedankt voor de hulp mvg bjorn
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Chat Bot: Ice78 has left the room.
      Terug
      Bovenaan