Tc420 verlichting buiten ingesteld tijd


G

Goofy82

Guest
Goede middag allen,

Ik heb een vraag betreft de tc420 controller.
Is er een mogelijkheid om de verlichting buiten de ingestelde tijd aan te zetten zonder dat je de laptop er aan moet hangen ?

M.v.g Robert
 
Ik denk het niet eigenlijk.
Ofwel schrijf je een extra "mode" waarin de lampen op elk moment branden en kan je dan naar die mode zappen. (maar dan moet je de laptop er dus wel eens tussen hangen om dit te in te laden op de TC420)
Ofwel kan je (afhankelijk van welke lampen je exact gebruikt) desnoods de TC420 even loskoppelen en de lamp rechtstreeks met de adapter verbinden zodat ze gewoon 100% brandt...
 
Misschien door de controller te overbruggen met een schakelaar of zo?

Anders gewoon de adapter rechtstreeks aansluiten idd.
 
Met die extra mode is wel een idee denk ik....
Ik heb een 100w voeding op de controler zitten die via de input aangesloten zit.
Ik had eerst een andere voeding die via de zijkant aangesloten zat. Toen kon ik die los koppelen en idd de lamp rechtstreeks even aansluiten. Maar dat gaat nu dus niet meer.
 
Je kan een switch maken/gebruiken waarmee je kan wisselen tussen controller en rechtstreekse aansluiting. Waarom wil je eigenlijk buiten de controller om?
 
Je kunt toch met een druk op de knop op de tc420 schakelen naar een andere mode?

Groet, Wim
 
Ik buiten de controler om omdat ik niet altijd om de zelfde tijd het onderhoud kan doen....
Dus dan heb ik geen verlichting in de bak en dan zie je zo weinig.
En ook een beetje om de bak stabiel te houden tijdens de lichtperiode. Dus niet te veel het evenwicht verstoren met waterwissel tijdens de lichtperiode. Co2 die ik er in heb gegooit er zo weer uit te gooien tijdens de wissel.
 
Het is gelukt met een andere mode, die staat ingesteld op constant aan. Dus even schakelen tussen de modes en er is licht....

Bedankt weer. :petjeaf:
 
Heb naast de standaard mode die ik draai ook eenzelfde variant die een uur 'later' draait. Als ik bezoek heb of soms in het weekend zet ik hem op de latere variant.
Deze word 's ochtends later licht en 's avonds later donker.
 
Dat is ook een idee ja....
Ik heb wel eens een discussie gehad met iemand hier dat het niet goed zou zijn voor je vissen om het steeds te veranderen. Het ging toen om winter en zomer tijden. En in het weekend een uurtje later aan te laten gaan.
 

Terug
Bovenaan