TC420

P

peterke33

Guest
Hallo Iedereen,

Ik ben net nieuw hier, en ik hoop dat ik een antwoord krijg op de volgende vraag.
Heb samen met een maat van me, een TC420 aangekocht en deze werkt prima.
Nu is het echter zo dat we het enkel kunnen laten werken met de laptop, als we de laptop wegdoen dan werkt het niet meer. Wat kan ik doen veranderen instellen bv ik heb een voeding van 12V 5A gebruikt, heb een mooie dag en nacht verlichting.

Je mag me mailen indien


Mvg

Peter Verschueren
 
Heb je het gemaakte schema naar de TC420 gedownload?

Toevallig heb ik sinds gister de mijne ook binnen gekregen en aangesloten, werkt prima
 
ik heb de handleiding gevolgd heb ook de cd rom gebruikt die er bij was, alles werkt alleen met de laptop als ik die wegdoe dan werkt het niet meer.
Hoe heb jij dit dan gedaan aub welke instellingen
 
Als je klaar bent met het instellen dien je het bestand op te slaan en daarna te downloaden naar de TC420. (opslaan is de button links ernaast)
Naamloosss.jpg



Daarna in het menu (op de TC420) kiezen voor RUN en dan moet ie gaan lopen.
 
dat hebben we ook gedaan, maar als de laptop word verwijderd dan werkt de tc420 niet meer.
Verder doet hij alles wat hij moet doen, gaat mooi over van dag naar nacht.
 
Dat is wel vreemd dan, voor mij is het ook net nieuw dus geen idee wat er dan mis gaat.
 
Patrix ik weet het begrijp het ook niet, alles werkt zoals het moet. Maar eens de laptop van de tc420 word gescheiden, kabel uit de tc420 dan werkt het niet meer.
Met de laptop er aan wel mss een ander toestel kopen ??
 
Patrix ik weet het begrijp het ook niet, alles werkt zoals het moet. Maar eens de laptop van de tc420 word gescheiden, kabel uit de tc420 dan werkt het niet meer.
Met de laptop er aan wel mss een ander toestel kopen ??
 
als ik de laptop verwijder (kabel) tussen laptop en tc420 dan werkt het niet meer voeding krijgt het wel maar krijg geen verlichting.
Denk dat ik ergens iets verkeerd doe maar wat alles is ingesteld
 
Heb je in het menu ook op de RUN knop gedrukt, om het programma te starten?
 
dat werkt prima, de dag en nacht verlichting werkt prima, maar als ik de aansluitkabel wegdoe tussen de laptop en tc420 dan werkt het niet meer.
 
Ik bedoel in het menu op de TC zelf hé
 
Patrix eyyss gelukt het werkt nu, wat ik verkeerd gedaan had (heb) heb de voeding gelijk in de tc420 gestoken en niet via de + en - dus daar lag de fout en dank je wel voor je snelle antwoorden kan weer lekker verder nu.
 
Je bedoeld de 12 volt ingang die aan de andere kant zit? dat zou ook moeten kunnen, maar goed, het werkt:thumbs:
 
Je bedoeld de 12 volt ingang die aan de andere kant zit? dat zou ook moeten kunnen, maar goed, het werkt:thumbs:

Ik weet wel dat deze niet zoveel Ampere aan kan. Maar wat de max is, weet ik nu ff niet.
 
het werkt wel, maar ik krijg enkel blauwe kleur het gaat dus niet over op dag en nacht mss toch mijn laptop blijven gebruiken
 
Welke verlichting heb je?
 
Ik weet wel dat deze niet zoveel Ampere aan kan. Maar wat de max is, weet ik nu ff niet.
ik heb nog een voeding liggen van 2A mss eens die proberen, werken doet het wel maar schakelt niet over van nacht daar dag heb enkel blauw licht nu
 
Ooh,ik dacht dat dat niet uitmaakte, enerzijds de losse draden of anderzijds de plug?
dat wist ik ook niet, werken doet het wel maar krijg enkel blauw licht en schakelt niet over van nacht naar dag doe mss toch nog iets verkeerd
 
ik heb nog een voeding liggen van 2A mss eens die proberen
De grote van de voeding maakt niet uit, ook al zet je er een 100 ampère voeding op, zolang je het maar niet vraagt van de controller
 
Ooh,ik dacht dat dat niet uitmaakte, enerzijds de losse draden of anderzijds de plug?

De manual spreekt van een ‘small load’
Hoeveel dat is???

De V+ en V- worden doorgaans gebruikt.

93131D33-B35B-4440-B5F9-1B8F1D480E01.png
 
vanmiddag nog wel iets vreemds gemerkt trouwens, als ik de controller aansluit op mijn laptop doet de mousepad het niet meer?? gister nog wel, vandaag niet meer.

De draadloze muis nog wel.
 
ik heb hier een RGBW+W en W in gebruik ik gebruik dit voor mijn treinkamer alles werkt met de laptop en doe ik de laptop weg dan heb ik enkel blauw licht
 
heb net je filmpje bekeken, en ga dat eens proberen
 
Ja die heb ik ook gebruikt, vreemd dat de DC ingang dan voor minder vermogen is.

Ik heb niet zo'n ding maar merk wel op dat dat er niet staat!

Er staat onder 3: Dit is de gelijkstroomstekker, wanneer het laadvermogen (te) klein is kan je deze ingang kiezen voor het invoeren van (DC(!))spanning. Dit is een vrije vertaling want denkelijk is dit een slechte Engelse vertaling door Chinezen?
 
is dit een slechte Engelse vertaling door Chinezen?
Er staat toch bij dat het voor DC is (gelijkstroom)

Die poort kun je gebruiken als je niet zoveel vermogen nodig hebt.
 
Laatst bewerkt:
Er staat toch bij dat het voor DC is (gelijkstroom)

Die poort kun je gebruiken als je niet zoveel vermogen nodig hebt.
Nee, ik begrijp uit het armzalige Engels dat wanneer het laadvermogen te klein is, anders gezegd, wanneer er een tekort is er hier extra (dc)voeding gegeven kan worden dus naast de al aanwezige voeding. Je kunt er bijvoorbeeld een gestabiliseerde leddriver op aansluiten ( Max. 8A). Nogmaals ik heb niet zo'n apparaat maar haal dit uit de tekst hierboven, de bijdrage van Biljoenblik. Maar het zou goed kunnen dat het toch anders is.
 
Laatst bewerkt:
wanneer er een tekort is er hier extra (dc)voeding gegeven kan worden dus naast de al aanwezige voeding.
Aah, nu snap ik wat je bedoeld.

Wat ik maak uit die omschrijving is: Als u niet veel power nodig heeft kunt u deze aansluiting gebruiken.
Veel van de 12 volt adapters (met die bewuste aansluiting) gaan ook maar tot 5 Amperé, dus kun je die ingang gebruiken als je bijvoorbeeld maar een paar led strips gebruikt.
Zoals ik het begrijp wordt dat bedoeld.

maar een beetje gebrekkig is het wel idd, dat zijn de meeste van die Chinese beschrijvingen
 
Terug
Bovenaan