TC421 wifi download failed 1


D

Dennis78

Guest
Hallo aquarium vrienden
Na een tijdje zonder problemen gewekt te hebben met de TC 421 en diverse kleurinstellingen naar het apparaat gestuurt te hebben zonder problemen, is er sinds vanmorgen niets meer mogelijk
Elke kleurinstelling die ik naar de TC 421 wil sturen krijg ik een downloadfailed1 melding
Tablet en apparaat zien elkaar maar er wordt niets meer gestuurt
Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen ?

Alvast bedankt
 
Als je de app opent hoor je dan een gepiep van dat ie connected is?

Zit je op de zelfde netwerk met je telefoon/laptop?
 
Ja hoor dat gepiep idd maar zo gauw als ik iets wil sturen is het de downloadfailed1
 
Ja hoor dat gepiep idd maar zo gauw als ik iets wil sturen is het de downloadfailed1
Heb je die tc421 een keer uit stroom gehaald en weer in.
 
Ook dat heb ik gedaan adapter eruit en weer er in , hierna zoeken in mijn netwerkinstellingen na even de menu knop ingedrukt te houden omdat in de netwerkinstellingen van mijn tablet dan pas de smart naam tevoorschijn kwam aangeklikt toen naat de app klikken op devive zoeken daarna zag ik dat soort van bolletje 8n de app hierop geklikt piepgeluidjes dus verbinding tussen app en apparaat daarna een tijdvak genomen lichtschiuifjes gezet zoals ik wilde toen in de app op het icoontje voor uploaden gekozen naar apparaat en hierna dus die downloadfailed1 melding telkens
 
Ik heb t 1 x gehad. Heb dat ding gereset en weer opnieuw opgebouwd. Toen ging het weer goed
 
En dat resetten is dat dan dat kleine reset knopje ingedrukt houden ???
 
D8 met een pennetje ofso
 
Maar er zit een reset knop op, als ik die indruk krijg ik te zien init wifi
Probeer verbinding te maken
 
Reset dan moet je opnieuw alles instellen. Dus connecten met de wifi van dat ding en Je eigen wifi instellen in dat ding. En dan kan je verder.
 
Dat wil ik wel maar als ik de reset knop indruk op de TC zie ik init wifi staan hierna probeer ik via tablet weer verbinding te maken met smart..en dan dat getal erachter dat dan via de app dat bolletje aanklikken hoor dan piep piep time settings klik ik aan weer dat pieptoontje dus verbinding is er
Zelfs clear settings optie geprobeerd maar zelfs daar krijg je dan een clear failed melding
En een nieuw lichtschema geeft dan de download failed 1 melding
 
Apart. Hoe lang houdt je die reset knop vast?
 
Kort indrukken geprobeerd lang indrukken geprobeerd net kreeg ik na opnieuw verbinding te hebben gemaakt het wel voor elkaar clear mode te doen, hierna weer een schema proberen te sturen maar weer de download failed 1 melding
Ga bijna denken dat er met die TC iets mis is
 
 
Goedenavond vrienden
Even een update van mijn kant omtrent mijn niet meewerkende TC 421
Inmiddels contact gehad met de verkopende partij en hun gaan hem vervangen voor een nieuw exemplaar.
Uiteraard al ik mij melden als deze wel doet wat hij moet doen
Allemaal bedankt voor het meedenken
 
Top. Ja het is ook lastig met die dingen om echt goed uitleg te geven.
 
Update ....
Vandaag de tweedd time controller binnen gekregen
En jawel weer een download failed 1 melding
Wat bleek na diverse pogingen het was dus mijn eigen schuld
Stel je voor dat ik om bijvoorbeeld 15.30 een schema wil sturen, maar het is nog geen half 4 ik probeerde om 15.00 een lichtschema te sturen naar de TC
Het was inmiddels 15.15 en daar gaat het dus mis daar krijg ik dan de download failed 1 melding
Maar stuur ik dan bijvoorbeeld om 15.27 een lichtschema terwijl ik wil dat dit om half 4 begint dan gaat mijn verlichting wel aan terwijl het nog geen half 4 is
Dus erg waarig allemaal maar volgens de verkopende partij heeft dit te maken met de jump en fade optie die je in kunt stellen
weet iemand trouwens waar ik dit terug kan vinden in de smart controll app
Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Hoi dit kan he d8 ik niet via de app doen, daarbij moet je met je laptop connecten


Ik heb die software op mijn sdkaart omdat ik die rot zocht omdat de meeste voor de tc420 is.
 

Terug
Bovenaan