TC421 wifi meerwaarde tov TC420

P

peterpan_1966

Guest
Ik ben nog niet helemaal ingeburgerd maar ik heb via "Zoeken" geen antwoord gevonden.

Is de meerprijs (zo'n 15-20 euro) voor de Wifi variant tov de TC420 (of die van Kitelight) te rechtvaardigen?

Het lijkt mij in het begin makkelijk om via een app de instellingen aan te passen maar eenmaal tevreden, hoeft dat niet meer (vaak).

Zijn hier ervaringen mee?

Gr,
Peter
 
Denk niet dat het heel veel toevoegt zoals je al aangeeft.
Als alles draait ga je niet meer dagelijks ermee prutsen natuurlijk
 
Ik heb de tc421. Vind het wel relaxed. Dat je vanaf je telefoon wat programma's kan wijzigen. Met instellen enz. Hoef je niet telkens je pc aan zetten kabeltje en testen enz. Ik ben er blij mee.
 
Als alles draait ga je niet meer dagelijks ermee prutsen natuurlijk
Dat is ook de reden waarom ik voor de 420 heb gekozen.
Dat je vanaf je telefoon wat programma's kan wijzigen
Is misschien wel even leuk maar op den duur overbodig, ik heb twee programma's, één normale en één voor als ik in de avond in de bak wil rommelen (werklicht) een keer op een knoppie drukken en hij springt over.
 
Dat is ook de reden waarom ik voor de 420 heb gekozen.

Is misschien wel even leuk maar op den duur overbodig, ik heb twee programma's, één normale en één voor als ik in de avond in de bak wil rommelen, een keer op een knoppie drukken en hij springt over.

Ik zie de meerwaarde er wel van. Maar ieder zijn ding.
 
Er is ook een TC423 die op 230v werkt. Heeft iemand daar al ervaring mee?
 
Dank jullie wel, ik zal denk ik voor het gemak gaan.

Er is ook een TC423 die op 230v werkt. Heeft iemand daar al ervaring mee?

Ik uiteraard niet maar hoe wordt de 230v naar 12v of 24v omgezet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, ik heb led boven de zeewaterbak die met wifi en een app werkt maar deze is eenmaal ingesteld en verder doe ik er niks mee dus echt veel meerwaarde heeft het niet voor mijn gevoel.
 
Was het bij de TC421 niet zo dat je de stapjes alleen per 30 minuten kon instellen ipv per minuut bij de TC420?
 
Was het bij de TC421 niet zo dat je de stapjes alleen per 30 minuten kon instellen ipv per minuut bij de TC420?

Via je telefoon wel. d8 ik, maar dan nog kan je wel via Pled (computer) het per minuut doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: FvdP
Via je telefoon wel. d8 ik, maar dan nog kan je wel via Pled (computer) het per minuut doen.
Dus als je meer dan per half uur wilt instellen heb je Sws een pc nodig?
Dan gaat het hele voordeel van WiFi toch overboord?
 
Dus als je meer dan per half uur wilt instellen heb je Sws een pc nodig?
Dan gaat het hele voordeel van WiFi toch overboord?


Ligt eraan als je op een kruk wilt zitten met een kabel en of TC420 los koppelen en koppelen aan je pc en dan weer terug koppelen?

Of gewoon vanuit je bank lekker wireless doen. Niet iedereen heeft een laptop. mensen hebben ook desktops.

dan moet je alles los koppelen. om vervolgens dingen aan te passen. en dan te testen, is het weer niet goed weer los koppelen weer aanpassen.

met de TC421 kan je gewoon invullen en testen en weer aanpassen zonder maar iets los te koppelen... je weet wat ik bedoel. het is makkelijker met een TC421
 
Hier TC420, PC stond dichtbij de Fusion. 3 meter. Gebruikte gewoon een lange kabel die ik nog vanuit een grijs verleden had. 15 meter, kom je een heel eind mee zonder de PC af te breken en elders neer te moeten zetten. Niks afbreken, geen krukje.

In het begin verander je inderdaad af en toe wat, daarna bleef hij mij mij gewoon draaien tot het winter- of zomertijd werd. En dat kun je op de TC420 zelfs instellen, zonder tussenkomst van een PC of laptop.
 
Hier TC420, PC stond dichtbij de Fusion. 3 meter. Gebruikte gewoon een lange kabel die ik nog vanuit een grijs verleden had. 15 meter, kom je een heel eind mee zonder de PC af te breken en elders neer te moeten zetten. Niks afbreken, geen krukje.

In het begin verander je inderdaad af en toe wat, daarna bleef hij mij mij gewoon draaien tot het winter- of zomertijd werd. En dat kun je op de TC420 zelfs instellen, zonder tussenkomst van een PC of laptop.

Je kan het zo gek maken als je wilt. niet iedereen heeft dezelfde opstelling waar de aquarium en de computer zich begeven.

Ik geef alleen aan ( mijn mening) dat de wifi hoe dan ook makkelijker is en het gebruikgemak ook.
Hoe je het went of keert. Of je het 1x per maand aanpast of 1x per jaar of eenmalig. maar nogmaals dit is mijn mening, ik zeg ook niet dat het in het werkelijk zo is voor iedereen. enkel wat mijn beleving is. en daar heb ik 15 eu extra wel voor over.
 
Ligt eraan als je op een kruk wilt zitten met een kabel en of TC420 los koppelen en koppelen aan je pc en dan weer terug koppelen?

Of gewoon vanuit je bank lekker wireless doen. Niet iedereen heeft een laptop. mensen hebben ook desktops.

dan moet je alles los koppelen. om vervolgens dingen aan te passen. en dan te testen, is het weer niet goed weer los koppelen weer aanpassen.

met de TC421 kan je gewoon invullen en testen en weer aanpassen zonder maar iets los te koppelen... je weet wat ik bedoel. het is makkelijker met een TC421

Ook dan zijn er technische oplossingen om het draadloos te doe. Gebruik bij voorbeeld een Raspberry Pi in combinatie met Virtual USB (server) en cliënt op desktop. Ieder USB apparaat maak je op die manier draadloos.
 
Ik heb de TC421 in gebruik en stel deze in via mijn laptop. Hiervoor gebruik je andere software dan voor de TC420 en hierdoor kun je de TC421 alleen per 30 minuten instellen. maar dat is naar mijn idee niet echt een nadeel.
Wat ik wel een nadeel vindt is dat de TC421 via de pc software vaak bij het aanpassen van de instellingen de verbinding met het kastje verliest waardoor je dit vaak meerder keren moet proberen. Via de mobiele app heb ik daar nog geen last van gehad. Hierdoor pak ik tegenwoordig liever even snel de usb kabel, dat werkt altijd meteen goed.
Ik gebruik graag de pc software omdat ik dan gemakkelijk een backup kan maken van het lichtschema.
 
Je kan het zo gek maken als je wilt. niet iedereen heeft dezelfde opstelling waar de aquarium en de computer zich begeven.

Ik geef alleen aan ( mijn mening) dat de wifi hoe dan ook makkelijker is en het gebruikgemak ook.
Hoe je het went of keert. Of je het 1x per maand aanpast of 1x per jaar of eenmalig. maar nogmaals dit is mijn mening, ik zeg ook niet dat het in het werkelijk zo is voor iedereen. enkel wat mijn beleving is. en daar heb ik 15 eu extra wel voor over.
Ik geef ook slechts mijn mening @Ancistruz ;)
 
Ik geef ook slechts mijn mening @Ancistruz ;)

Uiteraard. Ik haal jouw mening ook niet onderuit.


Ja naja ieder zijn ding. :)

@lbakker ik heb het 1x met mijn mobiel gehad dat ie op een of andere manier de connectie verloor. na reset deed ie het weer. maar ag nu zit ik er niet aan. eergister nog wel heb even wat veranderd qua % in de avond uren.
 
Er is ook een TC423 die op 230v werkt. Heeft iemand daar al ervaring mee?
Die dingen zijn bedoelt voor High Voltage strips bijvoorbeeld of voor zaken die op 230 V werken. Voor een aquarium zou ik er niet aan beginnen. Er zijn voldoende, veel veiliger alternatieven.
 
Was het bij de TC421 niet zo dat je de stapjes alleen per 30 minuten kon instellen ipv per minuut bij de TC420?
Ik heb ze beide, maar de TC421 is erg onhandig, de tijden staan in de software van 0:00 en dan ieder half uur. als je dus wil dimmen tussen 1:00 en 7:00 uur moet je zelf uitrekenen wat de waarde moet zijn bij de volgende 30 minuten... tenmiste mij lukte het ff niet anders tips zijn welkom..., terwijl je bij de 420 gewoon de tijd en percentage invoert en dimt hij vanzelf tussen die tijd.
voordeel is dat je je modes wireless kunt erop zetten...
 
Toch nog een vraagje. Ik wil zo’n TC420 kopen. Ik weet dat de software op een Windows pc kan en niet op mijn MacBook. Dus moet ik wel een TC421 kopen. De App voor de TC421 werk wel op mijn iPhone.
 
Toch nog een vraagje. Ik wil zo’n TC420 kopen. Ik weet dat de software op een Windows pc kan en niet op mijn MacBook. Dus moet ik wel een TC421 kopen. De App voor de TC421 werk wel op mijn iPhone.
Klopt werkt wel op iphone. Maar wat is je vraag?
 
Sorry, ik bedoel heeft de iOS app het zelfde mogelijkheden als de Windows software ?
 
Wat ik begreep van andere forummers is dat de 421 alleen per 30 min is in te stellen en de 420 met windows software veel nauwkeuriger. Voor mij persoonlijk zou dit geen probleem zijn maar wel iets om rekening mee te houden. Voor de rest zijn de mogelijkheden dacht ik identiek.
 
Als er in huis zijn geen Windows machine's staan (als bij mij b.v.) en je zo'n ding wil kopen is de extra 25 euro voor de 421 het de Wifi mogelijkheden een redelijk bedrag lijkt me.
 
Als er in huis zijn geen Windows machine's staan (als bij mij b.v.) en je zo'n ding wil kopen is de extra 25 euro voor de 421 het de Wifi mogelijkheden een redelijk bedrag lijkt me.
Op een mac kan je virtualbox gratis downloaden. En windows installeren toch?
 
Wat ik begreep van andere forummers is dat de 421 alleen per 30 min is in te stellen en de 420 met windows software veel nauwkeuriger. Voor mij persoonlijk zou dit geen probleem zijn maar wel iets om rekening mee te houden. Voor de rest zijn de mogelijkheden dacht ik identiek.
Ho ho ff terug. Ik d8 dat op de mobiel kan je maar 30 min doen. Maar op de pled per min..
 
Dat heb ik gedaan, maar wordt je niet gelukkig van. B.V. de layout van de toetsenborden zijn verschillend.
 
Er zijn apps voor de iPhone en iPad. De Smarttimecntrol en WiFi-timer.
 
Terug
Bovenaan