Wat is er nieuw

Tc421

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Yabba41
  • Startdatum Startdatum
Y

Yabba41

Guest
Hallo,

Is er wellicht iemand die een TC421 dimmer voor mij kan programmeren ik krijg het niet voor elkaar.

Grtz

Hans
 
Hi Hans,
wat lukt er niet? het daadwerkelijke schema maken of de communicatie met het apparaat?
 

Documenten daar.

Je moet "Time Controller" Downloaden via een website,
Als je een android hebt moet je dan even aanvinken dat je extern bronnen inschakelen.

hier zie je meer info

over desktop software en onderin zie je click here for apk dat is voor je android

 
Hoi,

Dank voor je reactie,

Het lukt me niet contact te krijgen met de unit via de pc en bijgeleverde software. Tevens lukt het ook niet via mijn mobiele telefoon en de wifi.
Daarnaast ben ik de TC420 gewend die met een 24 uurs cyclus werkt en deze unit met een 12 uurs cyclus.

Heb hem nog liggen maar alles draait nu op een tc420.

Grt
 
De link met de software is verlopen.

Klopt het dan dat het downloaden via de playstore niet werkt?

GR

Yabba
 
De TC420 heeft geen wifi, de TC421 wel
Als je een TC420 hebt, kan je alleen via een usb kabel het programma laden in de TC420.
Maar ik zie dat je een TC421 wilt programmeren, ik kan je daarmee niet helpen.
 
Hoi,

Dank voor je reactie,

Het lukt me niet contact te krijgen met de unit via de pc en bijgeleverde software. Tevens lukt het ook niet via mijn mobiele telefoon en de wifi.
Daarnaast ben ik de TC420 gewend die met een 24 uurs cyclus werkt en deze unit met een 12 uurs cyclus.

Heb hem nog liggen maar alles draait nu op een tc420.

Grt
Je moet eerst verbinding maken met die wifi van dat ding. als ie aan staat, moet je naar je verbindingen wifi gaan,
Dan moet je met die software connectie maken met je wifi thuis en dan kan je verder

 
Allen heel erg bedankt voor de moeite.
Ik waardeer het echt heel erg dat jullie hebben willen meedenken en de hulp die jullie geboden hebben.

Heb nu alles geprobeerd maar krijg geen contact.
Niet via PC en niet via mobiele telefoon. (IPhone en Android)

Hij gaat de sloot in......Ben r helemaal klaar mee.

Ik blijf bij de TC420.

Mocht iemand de moeite willen nemen hem voor me te programmeren dan hoor ik het graag.
Ik stuur hem met plezier op.

Mocht iemand hem willen hebben komen we ook daar wel uit.

GRt

yabba
 
Allen heel erg bedankt voor de moeite.
Ik waardeer het echt heel erg dat jullie hebben willen meedenken en de hulp die jullie geboden hebben.

Heb nu alles geprobeerd maar krijg geen contact.
Niet via PC en niet via mobiele telefoon. (IPhone en Android)

Hij gaat de sloot in......Ben r helemaal klaar mee.

Ik blijf bij de TC420.

Mocht iemand de moeite willen nemen hem voor me te programmeren dan hoor ik het graag.
Ik stuur hem met plezier op.

Mocht iemand hem willen hebben komen we ook daar wel uit.

GRt

yabba
Ho Ho nIet zo snel opgeven,






 
een overstap naar de 421 van de 420 lijkt me ook niet echt de moeite, ik heb een 421 en ik gebruik het wi-fi gebeuren eigenlijk nooit. tegenwoordig verliest ie wel is zijn programmering en dan moet ik hem er opnieuw inzetten en dan is het wel handig maar anders pak ik de laptop en hang ik er een kabel aan
 
een overstap naar de 421 van de 420 lijkt me ook niet echt de moeite, ik heb een 421 en ik gebruik het wi-fi gebeuren eigenlijk nooit. tegenwoordig verliest ie wel is zijn programmering en dan moet ik hem er opnieuw inzetten en dan is het wel handig maar anders pak ik de laptop en hang ik er een kabel aan
Ik moet bekennen dat ik ook geen verbinding kan maken met wifi, dus ik werk ook met het kabeltje. Als je eenmaal een goed schema hebt gevonden dan voegt de verbinding met wifi niet veel toe denk ik. Met het kabeltje is het ook zo geregeld.
 
Mogge,

Thnx voor de reacties

Alles nog eens geprobeerd maar ga echt opgeven. De software is geïnstalleerd via de CD en later via internet gedownload.
Dan nog ziet hij het apparaat niet.
Ik kan De Tijd niet aanpassen of wat dan ook.
Hij vind hem niet.

Ook met de juiste software op mijn telefoon gaat hij hem niet vinden.

Het is voor mij geen overstap. Ik heb ook vogels en de verlichting van de kooien staat op een 420.

Deze is/was voor mijn paludaria.

Maar ik heb het opgegeven en een 420 besteld.

Mochten er liefhebbers zijn mogen ze met alle plezier proberen deze draak aan de praat te krijgen.

Grt

Hans
 
Ik zou zeggen, houdt het en probeer het. leuk projectje, in het begin indd beetje kloten maar je komt er wel.

Wellicht even op reset knop 30 sec drukken en opnieuw beginnen. kijk even naar de filmpjes
 
Alles geprobeerd...ik ben er echt klaar mee.
 
Heb je die software op je telefoon? Time controller?
 
Hoi, ja die heb ik. Op Iphone en op Galaxy S9.
Hij vind hem niet.

Ook de pc ziet m niet. Misschien gossie kapot.
 
Heb je het aan staan?

Kijk even bij je verbindingen op de s9
dacht dat ie iets met 5g heet
 
Even de Menu knop ingedrukt houden dan verschijnt "softAP"in het scherm en kan je de TC421 vinden als draadloos netwerk met je tablet of smartphone waar je de app op hebt gezet. Hij heet niet TC421, maar heeft een andere naam. Weet niet zo snel welke, maar je vindt hem wel (sterk signaal) Selecteer dit netwerk, (geen wachtwoord nodig) en je kan de TC421 vinden in de app. Nu kan je hem je eigen naam geven, en toegang verlenen op je thuisnetwerk en de tijdsetting ""overnemen" van je phone naar de TC421. Als je dit hebt gedaan ga je weer terug naar je normale WiFi en werkt je app zonder probleem.
Wil je met alle plezier werken om dit fantastische apparaat aan de praat te krijgen.
Nog even een tip: Voorzie alle gebruikte uitgangen van een zekering. Een korte kortsluiting kan er al voor zorgen dat het betreffende kanaal is opgeblazen.

SUC6 !
Ronald
 
Ben nu ook al een uurtje of anderhalf aant stoeien met een TC421. Het verbinden lukt me ook nog niet. Wat me wel opvalt in de app is dat elk tijdstip van 00:00 tot 23:30 al ingevuld is per half uur. Dat betekent dus dat wanneer ik bijvoorbeeld van 14:00 tot 20:00 alle leds aan wil hebben ik in de app elk half uur alle 5 de kanalen op 100% moet zetten? Kan dit niet zoals bij een tc420 dat je alleen begintijd en eindtijd invult en dat de controller daartussen in het zelf regelt?
 
Ben nu ook al een uurtje of anderhalf aant stoeien met een TC421. Het verbinden lukt me ook nog niet. Wat me wel opvalt in de app is dat elk tijdstip van 00:00 tot 23:30 al ingevuld is per half uur. Dat betekent dus dat wanneer ik bijvoorbeeld van 14:00 tot 20:00 alle leds aan wil hebben ik in de app elk half uur alle 5 de kanalen op 100% moet zetten? Kan dit niet zoals bij een tc420 dat je alleen begintijd en eindtijd invult en dat de controller daartussen in het zelf regelt?
Ik kan het mis hebben maar was nu ook niet een verschil met de TC420 dat de TC421 alleen per half is te programmeren?
 
Tc420 is per minuut af te stellen d8 ook zelfs per seconde??

Tc421 is wifi en per 30 min af te stellen
 
Ja je moet dus als je bijv van 8:00 tot 14:00 de lampen langzaam aan wilt hebben zelf elk half uur een hoger percentage invullen🙁 liever gehad dat de controller het zelf doet en dat je alleen 8:00 en 14:00 hoeft in te vullen
 
De tc421 heeft ook nog een voedingsinput 12-24v, ik zie dat nergens de kabel wordt meegeleverd. Is deze voeding nodig tijdens het draaien van de lampen of is de voeding van de adapter van de lampen op de tc 421 voldoende?
 
Voor mij is het nooit duidelijk geworden welk voordeel een TC 421 heeft boven een TC 420. Je stelt het ding in met een appje en daarna kom je er niet meer aan? Dan is een TC 420 toch beter om dat dat apparaat bijvoorbeeld al nauwkeuriger in te stellen is? Zo zie je vaker apparatuur die op je telefoon in te stellen is, het lijkt modern maar voegt weinig toe aan benodigde functionaliteit.
 
Mee eens, maar niet het antwoord wat ik zoek😃
 
Ja precies daar gaat m'n adapter op. Wist alleen niet zeker of de input 12-24v dan vervalt. Bedankt!

Hvp had geen kabel bijgeleverd zodat ik de adapter kan aansluiten op de tc421 zie foto.

Bij azaqua kost een tc420 maar 35 euro. Bestel er daar een want het invullen per half uur vindt ik verschrikkelijk. Uiteindelijk 3x zoveel werk als een laptop en kabeltje pakken...
 

Bijlagen

  • PXL_20221204_113856216.jpg
    PXL_20221204_113856216.jpg
    435.3 KB · Weergaven: 87
Ja precies daar gaat m'n adapter op. Wist alleen niet zeker of de input 12-24v dan vervalt. Bedankt!

Hvp had geen kabel bijgeleverd zodat ik de adapter kan aansluiten op de tc421 zie foto.

Bij azaqua kost een tc420 maar 35 euro. Bestel er daar een want het invullen per half uur vindt ik verschrikkelijk. Uiteindelijk 3x zoveel werk als een laptop en kabeltje pakken...
Zorg je er voor dat jouw voeding, je noemt een adapter, het vermogen van je aan te sluiten lampen aankan? (Ampéres!) Zo niet, krijg je problemen. Oppassen dus en goed kijken.
 
Zorg je er voor dat jouw voeding, je noemt een adapter, het vermogen van je aan te sluiten lampen aankan? (Ampéres!) Zo niet, krijg je problemen. Oppassen dus en goed kijken.
De set is samengesteld door HVP aqua zelf, ga ervan uit dat ze daar kennis in hebben.

Voeding/adapter potato potato😋

Voeding is 150w, de 2 lampen zijn 42w/stuk
 
WiFi-naam van TC-421 is bij mij Smart-522EDB, je moet wel redelijk dichtbij zijn om verbinding te maken. De software (PC) die je moet hebben is LEDControl V2.2.exe
 
Bij mij deed de wifi verbinding het alleen toen ik een voeding in de input 12v-24v duwde. Kabel aan de laptop was blijkbaar niet voldoende. Software uiteindelijk gevonden maar klopt niet helemaal bij mij. Ik kan invullen van 00:00 tot 12:00 en niet verder naar onder scrollen. Uiteindelijk dat hele gedoe per half uur invullen beu en een tc420 besteld. Dus mocht iemand nog interesse hebben in een tc421😜 ik raadt m je niet aan
 
Weer even terugkomen op de tc420...heb m sinds vandaag binnen en programma maken was vrij eenvoudig. Na aansluiten dacht ik dat iets niet klopte want kreeg maar geen licht wanneer ik via pled op play duwde. Maar nu ik op de tc420 op run heb geklikt draait de lamp netjes via schema.

Nu kun je via pled een online play x16 aanklikken, via YouTube zie ik dat mensen zo kunnen zien of hun gemaakte programma bevalt.

Maar ik krijg het maar niet klaar om de controller versneld het programma te laten draaien. Wanneer ik op play duw via pled krijg ik een piep en melding op de tc420 van 'fast play' maar de lamp blijft draaien op de ingestelde waarde van het tijdstip. Kan iemand me helpen?
 
Hmm, dat herken ik niet. Duurt het niet gewoon langer dan je denkt? Als je 24 op 16 x zo snel afdraait dan duurt het nog ruim een uur voordat je rond bent
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: mag van mij ff lekker hozen vanmiddag
      Terug
      Bovenaan