Wat is er nieuw

TDS / EC meter

airmax

Well-known member
Lid geworden
17 februari 2023
Leeftijd
53
Beste Forumleden

Paar maanden geleden heb ik van superfish een TDS/EC meter gekocht hier kan je ook de temperatuur meten. Echter geeft deze op dit moment
niet de juiste waardes aan Ik weet de waardes van mijn kraanwater en zelfs die geeft hij 4 keer te hoog aan. De temperatuur etc is ook niet juist

Ik ben dus opzoek naar een betere. Heeft er iemand eniger ervaring/ advies van een merk en model ?

Ik hoor het graag en alvast bedankt

Heb je hem al eens gecalibreerd? Neem aan dat dit net als bij een digitale PH meter ook af en toe moet gebeuren?

Kalibreren is af en toe nodig maar als de 4aarde een 4 voud is dan denk ik eerder dat er iets niet goed is. Maar goed het is te proberen natuurlijk.

De meter van Superfish vond ik al niets bij de aankoop dit ivm het merk zelf. Maar ze hadden bij de winkel niets anders en wilde verder.
Echter is hij niet te kalibreren wat ik zo lees in de gebruiksaanwijzing. Vandaar dat ik het nu maar op het forum vraag welke ik het beste
kan nemen. Ik denk dan dan maar die van de conrad. Kom ook op diverse online aquarium winkels nou ook geen vele soorten naar
boven.

Bedank weer voor de tip @John\

Graag gedaan en er zijn hier meer leden met die van Conrad en die bevalt prima. Makkelijk ook om te kalibreren.

Nou das is mooi!, Zojuist besteld. Nu nog even kijken naar een goede nauwkeurige temperatuur meter. Ook dat ding wat ik nu fluctueert teveel .

Haha als je ouderwetse thermometers in de bak hangt geven ze allemaal wat anders aan maar ja vaak komt het niet op een graad aan.

Heb ik ook te controle maar wil graag wat knaps waar ik echt op kan vertrouwen .

@ John

Dus mocht je daar ook nog een idee in hebben hoor ik het graag

Zag deze aqua medic titan verwarming. dan heb je meteen een backup verwarming en controle

Daar nog ervaring mee ?

Nee en ik moet zeggen dat ik in de Fusion geen thermometer heb want die donderen altijd van de ramen. Ik stel hem in op de temp en kijk dat een paar dagen aan en daarna haal ik dat ding er meestal uit. Wel licht er een bij de bakken voor eventuele controle.

Oke ik begrijp je, zag op het forum wel wat info over de aqua medic controller en de heater. Dus moet goed komen

Oke ik begrijp je, zag op het forum wel wat info over de aqua medic controller en de heater. Dus moet goed komen

Ik heb die van schego. Thermostaat en titanium heater. Top spul

Aquamedic heb ik ook tijd gehad en doet het ook prima 👌🏼

Die heb ik idd ook gezien, zal dat nou heel anders zijn dan de aqua medic controller ?

De prijs is bijna het dubbele

dat durf ik niet te zeggen. Titanium heaters zijn denk ik allemaal hetzelfde. Heb de 500watt van aquamedic de 600 watt van schego en een 2000watt van “ander” merk. (Vsh)

Zoek een duidelijk en goede thermometer die ook kan functioneren als back up van mijn interne pomp thermostaat.
Ga ze wel eens naast elkaar leggen.

kwa prijs of specs ?

O nee sorry ik dacht even aan losse thermometers:sorry:

De thermostaat van aquamedic en van schego geven beide de temperatuur aan. Zelf heb ik als extra thermometer de reef factory thermo view. (Met app dus op telefoon te bekijken).

hahaha JA dat klopt, wil er 1 die de juist temp aangeeft en een backup is dan ook wel handig. Vandaar deze 2.

Er is in elk geval genoeg te koop op dit gebied.
Inktbird gebruiken er ook een hoop.

thermometer de reef factory thermo view.
Dat is wel gaaf spul maar dat heb ik op zich niet nodig. Wat belangrijk is is de juiste temperatuur aangeven en ook zo zijn. Samen met een backup

Dat is wel gaaf spul maar dat heb ik op zich niet nodig. Wat belangrijk is is de juiste temperatuur aangeven en ook zo zijn. Samen met een backup
Daar heb ik het uiteraard ook voor gekocht. Die van reef factory wou ik omdat deze continue verlicht is en deze altijd zichtbaar is als ik er langs loop.
Ook geeft deze een melding bij problemen zodat ik meteen kan ingrijpen ook als ik niet thuis ben.

Vroeger had ik gewoon 2 thermostaten in de bak voor als er eentje kapot zou gaan.

De inkbird vind ik er niet zo mooi uit zien😊 De reef is id erg mooi maar best kostbaar in zijn geheel. Maar dat maakt dan ook niet meer uit meet een zee bak.

Denk maar aan de aqua medic ....

Aqua medic is prima hoor. Voordeel tegenover de schego is dat hij los display hebt die je overal neer kan hangen.
Minpunt voor mij was dat hij Max 1200 watt kan schakelen. Voor de meeste bakken meer dan genoeg.

Ik had deze van aqua medic. Zie dat er nu ook nieuwe modellen zijn maar daar heb ik geen ervaring mee.
IMG_4102.png

Ik heb een controller van Alie maar ja in hoeverre die betrouwbaar zijn dat weet ik niet.

Ik heb een controller van Alie maar ja in hoeverre die betrouwbaar zijn dat weet ik niet.
Daarom is het fijn als je er 2 hebt. Geven die nagenoeg hetzelfde aan dan zal het wel goed zitten 🤷‍♂️
Tenminste dat denk ik 🤣

1726492529812.png

Ik kwam op deze uit, daar moet dan nog wel een titaan element bij.

@ john Scheelt dat dan zoveel geld van . ? En welk model heb je

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan