Wat is er nieuw

Te grote hoeveelheid chloor in aquarium

Berghuis

Active member
Lid geworden
24 december 2021
Berichten
38
Leeftijd
23
Hallo, ik ben nog bezig met mijn aquarium indraaien. Heb al een aantal keer gemeten met mijn teststrips en (hoewel ik weet dat ze misschien niet heel betrouwbaar zijn) is me iets raars opgevallen. Iedere keer was er een waarde constant: Cl2=0.8 mg/L. Dit lijkt mij veel te veel. Ik heb al twee keer Sera aquatan toegevoegd om het chloor te laten verdwijnen, maar zonder succes. Weet iemand hoe dit komt?
 
Waarschijnlijk komt het door je teststrips 😉
Waar woon je? Want op de meeste plaatsen zit er geen chloor in het water, hooguit na het spoelen van de leidingen, maar dat is kortdurend.
 
Oké goed om te horen, woon in Leiden, dus dat zal wel goed zitten dan
 
Is een product als Sera aquatan dan dus overbodig vinden jullie?
 
Ligt eraan wat je ermee wilt bereiken. Over het algemeen is het niet nodig om te gebruiken.
 
Hoi, Vraagje nav dit topic. Ik merk uit mijn striptest thuis en bij de aquarium winkel dat er toch Chloor (Chloride CL2) in het water zit. Zelfs een niveau dat ver boven de waarde van de test uitkomt.
JBL pro test geeft aan dat 0.8mg/l al maximaal is.

Bij je water leverancier is te vinden wat je locale waterwaarden zijn.


Ik probeer nu Seachem Prima, maar twijfel over het volume. 5mg, zou betekenen dat er 6 doses per liter nodig is om het Chloor te neutraliseren. Dat is voor mijn hele bak (zeg 90 liter) nogal wat.

Wat doe ik hier fout?

1656431685714.png

1656431341246.png
 
Normaliter zit er in ons land geen chloor in het water als ik me niet vergis.
 
Gooi de teststrips rommel nu gewoon de kliko in en ga over op druppel testen
Ja ook die van jbl pro scan is ook rommel en geeft geen betrouwbare resultaten.
wat chloor betreft lees dit maar een door https://www.drinkwaterplatform.nl/chloor-kraanwater-drinkwater/
 
Laatst bewerkt:
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan