Wat is er nieuw

Te koud water reactie

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guppy1997
  • Startdatum Startdatum
G

Guppy1997

Guest
Hallo heb een vraagje wat gebeurt er met vissen als ze te koud zitten?
Mijn verwarming was niet zo goed en het zakte alleen maar onder de 20 graden dus Black Molly kreeg witte aanslag en ging liggen op de grond op zijn zij, platy vrouwtje zelfde reactie behalve wit worden. Black molly vrouwtje is hersteld heel gek bleef eerst hele tijd vertical naar beneden hangen is verholpen.

Dus wat gebeurt er als je Black molly's en platy's te koud houdt?

Heb ondertussen nieuwe verwarming gekocht en het gaat geleidelijk aan weer omhoog met de temperatuur en de vissen beginnen weer wat actiever te worden, maar nog niet helemaal verbeterd.
 
Wat is de reactie van te koud water? bij vissen?

En wat is de reactie bij te warm water bij de vissen?
 
Als je ze te warm houdt gaat de stofwisseling sneller, groeien ze harder en gaan ze eerder dood. Als je ze te koud houdt zijn ze vatbaarder voor ziektes.
 
Ooh dus daarom werd mijn black molly ziek en m'n platy's ze zaten dus gewoon echt te koud.

Ik heb gelukkig nieuwe verwarmingselement gehaald die doet het wel goed en heeft het water zeer verwarmd, doordat m'n water nu zeer verwarmt is (iets te warm) verbeteren m'n zieke visjes dan ook? ze liggen niet meer als een dooie op de grond namelijk ze zitten wel op de grond maar bewegen al iets meer en liggen op hun buik.

Zorgt dat warme water ervoor dat ze weer herstellen? medicijnen had ik namelijk al geprobeerd had geen effect water wisselen ook.

Zou het dan toch aan de temperatuur hebben gelegen? De temperatuur was eerst 18 graden te koud zeker te koud voor black molly's en platy's nu staat het water op 28 a 29 de verwarming heeft het iets te warm gemaakt heb het al verlaagd bij de verwarming.
 
Ja, ik denk wel dat je de temperatuur geleidelijk moet opvoeren. Niet meteen van 18 naar 28 graden... Langzaam opbouwen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan