Wat is er nieuw

Te laag nitraat

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Corné
  • Startdatum Startdatum
C

Corné

Guest
Hallo ik ben Corn�

Ik heb mijn water getest maar ik zag dat mijn nitraat te laag was.
Wat kan ik hieraan doen? :S
 
Ik heb een Juwel rekord 600!!!!
 
Wat zijn je waarden dan wat ik weet niet wat jij laag noemt.In een Record 600 is de verlichting niet zodanig dat je heel veel nitraat nodig zult hebben bij een gemiddelde verlichtingsduur.
 
Mijn nitraat is 0
 
Hoe lang draait je bak? Heb je er planten in? Zitten er vissen in?

Er is een beetje meer info nodig. Nitraat van 0 kan allerlei redenen hebben en de andere vraag is: Merk je ergens aan dat het een probleem is?
 
Heb je problemen ergens mee dan ?

Groet John
 
Als alles goed gaat lekker zo laten🙂

beste groet christa
 
Er gaan vaak een paar vissen dood
 
Met wat meet je de waterwaarden precies?
 
Vissen gaan niet dood door een lage nitraat. je zou alleen slechte plantengroei kunnen krijgen in het ergste geval.
Misschien kun je wat meer info geven zoals hoelang de bak draait en de andere waarden en welke vissen je hebt.
 
jessicapilon zei:
Vissen gaan niet dood door een lage nitraat. je zou alleen slechte plantengroei kunnen krijgen in het ergste geval.
Misschien kun je wat meer info geven zoals hoelang de bak draait en de andere waarden en welke vissen je hebt.

Kan plantenvoeding dan niet helpen?
 
Hoe is,t met het kreeftje?
 
Hij leeft nog steeds.
Maar ik zie dat cpo kreeftjes niet tegen plantenvoeding kunnen.
Terwijl ik wekelijks 6ml profito erin doe.
Misschien doet het kreeftje daarom zo raar.
 
Ik heb ook de ervaring dat ze daar slecht tegen kunnen. Zal wel een teveel van een bepaald metaal bevatten denk ik. Ik gaf vroeger ook normaal plantenvoeding en kon de cpo ook nooit erg lang in leven houden daarmee.
Maar goed, je had ook vissterfte en dat zal daar niet mee te maken hebben denk ik.
Probeer hem anders eens op de poten te zetten met een stokje of iets dergelijks. Dat hij nu al zolang ligt op de zij is ook niet goed en normaal.
 
Of in een ander bakje met schoon water, wasteiltje ,of zo.
 
AquaCafe
Help Users
      Ice78: Ja hoop file duurder erg lang
      Terug
      Bovenaan