Wat is er nieuw

te lage kh, ph zit al max...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Bjorn vd Linden
  • Startdatum Startdatum
B

Bjorn vd Linden

Guest
mijn kraanwater heeft de volgende waarden:
kh 2/3
gh 6/7
ph 8.5

ik heb een bak ingericht waarin ook flink wat hout komt. hout schijnt het water zuurder te maken, uit zich dit in de kh, gh of ph?

in mijn bak komen thorichthys pasionis, voor deze vissen word een ph tot 8.5 geadviseerd. (een ph hoger dan 8.5 is volgens mij voor geen enkele vis meer aan te bevelen)

om de ph stabiel te kunnen houden dient doorgaans een kh => 5 aangehouden te worden.

Hoe kan ik de kh verhogen zonder dat mijn ph nog hoger word?
 
Ph en kh kan beiden dalen door zuren. Je kan kh+ kopen of kalkhoudende stenen aanschaffen om de kh te verhogen.
Waarmee heb je de waarden getest?
 
gemeten met sera druppel test. hogere kh = hogere ph dat klopt maar dat betekent dus als ik mijn kh ga verhogen dat ik een ph > 8.5 ga krijgen. En ik weet niet of dat nog goed is.
 
Ja zo heb ik het wel gelezen dus.
 
als ik de kh zou verhogen tot 6 met kh plus, hoeveel zal de ph dan ongeveer stijgen? die is nu al 8.5 en mag dus eigenlijk niet hoger worden.
 
Het is lastig te voorspellen waar je pH ergens op uit gaat komen.
Maar ik zou zelf niet gaan rommelen met extra kalk toevoegingen.

Het is handiger om te informeren naar de samenstelling van het water van de kweeker/verkoper van de vissen.

Hout geeft overigens organische zuren af en de indicatoren uit je testen reageren daar ook op.
 
je hebt in ieder geval niet het makkelijkste water.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan