Wat is er nieuw

Te veel bacterien gegeven

Danielle15

Member
Lid geworden
8 november 2022
Berichten
5
Leeftijd
33
Beste allemaal,

Ik had me al even voorgesteld, maar ik heb gelijk een vraag.
Zaterdag heb ik een aquarium van 40l gekocht. De uitleg van de bacteriën heb ik verkeerd gelezen en ik heb zaterdag en zondag 40ml bacteriën in het water gedaan.
Kan dit kwaad? en hoe nu verder? moet ik even een paar dagen geen bacterien toevoegen of zoals het hoort 4ml?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden. In het water is nog niets geks te zien aan vlokjes ofzo.

Groetjes,
Daniëlle
 
Nee, kan geen kwaad. Je hebt er immers nog geen vissen in.

Het is doel is om een bacteriekolonie te krijgen in je aquarium/ filter zodat je vissen er gezond in kunnen leven. Zoek maar eens op: stikstofcyclus aquarium. Er is een schat aan info op dit forum en google.

Er zijn verschillende manieren om dit voor elkaar te krijgen. Mijn manier, heb ik ook van dit forum af, is gewoon een beetje visvoer in je aquarium te doen. Dit werkt dan als kickstart voor je stikstofcyclus.

succes!
 
Hoi Martin,

Ontzettend bedankt. Ik ga het eens opzoeken. Ik vind het sowieso ontzettend interessante materie.

Groetjes,
Daniëlle
 
Beste allemaal,

Ik had me al even voorgesteld, maar ik heb gelijk een vraag.
Zaterdag heb ik een aquarium van 40l gekocht. De uitleg van de bacteriën heb ik verkeerd gelezen en ik heb zaterdag en zondag 40ml bacteriën in het water gedaan.
Kan dit kwaad? en hoe nu verder? moet ik even een paar dagen geen bacterien toevoegen of zoals het hoort 4ml?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden. In het water is nog niets geks te zien aan vlokjes ofzo.

Groetjes,
Daniëlle
Teveel “bacteriën” bestaat niet
 
Nog afgezien van de discussie of opstartbacteriën überhaupt nut hebben om de opstart van een aquarium te bespoedigen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan