Te veel licht voor bijlzalmen?

Van Egmond

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2020
Berichten
686
Heb nu in mijn juwel 120 lido een groepje bijlzalmen zitten, circa 1,5 week maar deze zitten eigenlijk nooit aan het oppervlak, heeft dat met de verlichting te maken? Circa 75 procent van het wateroppervlak is begroeid maar denk dat het nog steeds te fel is. Heb de nicrew verlichting al besteld en verwacht ik morgen binnen.
 

Bijlagen

  • 20211024_201443.jpg
    20211024_201443.jpg
    533.1 KB · Weergaven: 96
Ik heb hier minder begroeiing en ook vrij fel licht maar ze zitten altijd bovenin aan de oppervlakte.
Heb je veel of juist helemaal geen stroming aan de oppervlakte? Ik zie ze hier graag tegen de stroming in zwemmen, maar ik kan me voorstellen dat wanneer deze te sterk is ze wel een keer moe worden.

Edit: 1,5 week is natuurlijk ook nog niet zo lang. Waarschijnlijk moeten ze ook nog wennen :)
 
Hoi, bedankt voor je reactie. Ik heb even de stroming getekend zoals die nu is, doormiddel van een spraybar, denk zelf dat aan de rechterkant stuk rustiger is qua stroming maar het kan er ook mee te maken hebben dat ze er nog te kort in zitten om een juist antwoord hierop te geven
 

Bijlagen

  • 20211024_201443.jpg
    20211024_201443.jpg
    470.2 KB · Weergaven: 82
Met een spraybar is de stroming waarschijnlijk niet teveel. Zeker bijlzalmen kunnen wel wat hebben. Ik denk dat ze gewoon nog wat moeten wennen.
 
Terug
Bovenaan