Wat is er nieuw

Te vroeg vissen in het aquarium?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Danny89
  • Startdatum Startdatum
D

Danny89

Guest
Ik heb een vraag, vanaf afgelopen donderdag heb ik een aquarium draaiende. In de aquarium speciaalzaak hebben ze mij aangeraden om er de komende 10 dagen geen vissen in te doen. Kom ik vanavond thuis, heeft mijn broer er vissen in gedaan als verrassing! Wat nu??
 
Hoe groot is het aquarium en hoeveel vissen zitten erin?

je gaat nu waarschijnlijk een nitrietpiek krijgen die dodelijk kan zijn voor je vissen. het beste kun je nu een paar dagen iedere dag een waterwissel doen (de hoeveelheid hangt af van de maat van je bak) en ook iedere dag even je water testen op nitriet.
 
Kun je de vissen zolang bij iemand anders plaatsen? Tien dagen is trouwens sowieso niet lang genoeg, om een aquarium goed in te draaien moet je drie weken nemen tot je nitrietpiek hebt gehad.
 
Het is een 30 liter aquarium, en het zijn 6 visjes. Dan ga ik dat doen, bedankt!
 
Ik ga kijken of ik ze tijdelijk bij iemand kan onderbrengen. Hoop dat dit kan, en zo niet terug brengen naar de winkel?? Daarna water helemaal verversen, of erin laten zitten met de binnenfilter aan?
 
Volgens mij als je de vissen eruit kan halen hoef je niet al het water te vervangen (maar ben daar niet zeker van), wat je wel moet doen als de vissen eruit zijn is een klein beetje voer verkruimelen voor de bacterie opbouw.

Veel succes.
 
Als je ze terug kunt brengen dan is dat wel het beste ja..
Eigenlijk is het slechtere nieuws dat 30 liter voor visjes wel errug weinig is, velen zullen je waarschijnlijk adviseren er helemaal geen visjes in te doen en je vizier te richten op leuke diertjes als garnalen bv.. dat kan weer wel verantwoord.
Maar nogmaals, terugbrengen zo mogelijk, water kun je gewoon laten.. filterpomp laten draaien, doe er ruim plantjes in.. en laat de boel minimaal 3 weken pruttelen.
Dan heb je 3 weken de tijd om eens op je gemak uit te 'vissen' wat je wilt met dit bakkie, wat voor dieren, garnaaltjes of misschien zijn er toch wel geschikte vissen voor deze maat bak maar daar weten anderen meer van.
O ja, en vertel tegen je broer nooit meer zomaar vissen aan te schaffen 😉
 
Zo is het ,laat hem een eigen bak nemen,maar dan van 80 cm. :thumbs:
Kan hij daar zijn visjes in doen. 😛

Ach,hij bedoelde het goed, Maar het WAS niet goed.
 
Lief van je broer maar niet handig. Maar ja het is goed bedoeld in ieder geval. Zoals de anderen ok al zeggen proberen ze ergens te plaatsen.
Mocht dat niet willen dan heel goed de waarden gaan meten om te kijken wanneer en of je een nitrietpiek krijgt.
Dan heel erg weinig voeren hoor. Persoonlijk had ik er of 1 Betta in gekocht of garnalen 😉.
 
Bertus zei:
Zo is het ,laat hem een eigen bak nemen,maar dan van 80 cm. :thumbs:
Kan hij daar zijn visjes in doen. 😛

Ach,hij bedoelde het goed, Maar het WAS niet goed.

Ja het hart zit in ieder geval op de goede plaats Bertus 🙂.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan