Tecatlantis Easy Led

M

Marnix Vereecke

Guest
Is er iemand onder jullie die ervaring heeft met Led verlichting van deze fabrikant. Ik heb een DUBAI 80 met twee T5 24 W lampen van 55 cm lengte. E�n unit van 44 cm zou gelijk moeten zijn aan de 2 TL lampen. Ik stel mij hierbij de vraag hoe het dan zit met de verlichting van de zijkanten van de bak. Zijn die dan wel voldoende verlicht? Een unit van 59 cm lijkt me beter... Ook iemand ervaring met de controller voor dag en nacht simulatie?
 
Marnix Vereecke zei:
Is er iemand onder jullie die ervaring heeft met Led verlichting van deze fabrikant. Ik heb een DUBAI 80 met twee T5 24 W lampen van 55 cm lengte. E�n unit van 44 cm zou gelijk moeten zijn aan de 2 TL lampen. Ik stel mij hierbij de vraag hoe het dan zit met de verlichting van de zijkanten van de bak. Zijn die dan wel voldoende verlicht? Een unit van 59 cm lijkt me beter... Ook iemand ervaring met de controller voor dag en nacht simulatie?

Ik heb wel ervaring met led. Heb zelfs toevallig ook een dubai 80. Ik was ook eerst aan het kijken voor de easy led maar heb dan toch besloten om zelf een set samen te stellen bij kitelight. Dit is mij goedkoper uitgekomen en ik denk ook dat als je maar 1 balk plaatst dat de bak niet helemaal gaat verlicht zijn. Ook al zeggen ze dat zo 1 balk de 2 tl lampen vervangt, heb ik al bij verschillende mensen gelezen

Als je toch voor de easy led gaat gaan zou ik de 59cm pakken. :)
 
Ik heb ondertussen ook eens gekeken bij Ledstripkoning.nl. Ik heb daar de "Time controller set" gezien en ben ge�ntresseerd.Ik zou er eentje willen installeren in mijn aquarium. Kun je dit makkelijk bevestigen aan de oude verlichtingsunit?
 
Ik had bij mijn set extra klemmetjes gekocht waarmee je de ledbalken kan vastmaken aan de tl verlichting. Je moet maar eens zien in men foto-album. Daar heb ik een verslagje geschreven over mijn ledverlichting. :)
 
En wat heb ik hier allemaal voor nodig. 2 led balken en een controller wil ik zeker. Moet ik er ook kabels en adapters bij kopen of is dit aanwezig? Het ziet er allemaal een beetje ingewikkeld uit bij kitelight.
 
Je hebt 2 ledbalken nodig. 1 rgb en 1 smd. Hiervoor moet je verlengkabels kopen. De easy time controller en voeding. Dan ook eventueel klemmetjes om de ledbalken vast te maken aan je tl-verlichting. Je kan ze ook altijd een mail sturen. Ze antwoorden dezelfde dag nog en geven antwoord op al je vragen en ze kunnen ook een kit voor je samenstellen. :)
 
Ik heb zojuist een mailtje naar hen gestuurd. Eens zien wat ze zeggen. 't Antwoord zal voor morgen zijn want vandaag is het zondag.
 
Marnix Vereecke zei:
Ik heb zojuist een mailtje naar hen gestuurd. Eens zien wat ze zeggen. 't Antwoord zal voor morgen zijn want vandaag is het zondag.
Bij mij hadden ze ook op zondag al geantwoord :) maar ik weet niet of ze dat altijd doen. Gewoon afwachten ;)
 
Ik heb een complete set gekocht bij ledstripkoning. Zeer tevreden over service en het werkt heel mooi. Je geeft zelf aan hoe lang de bedrading moet zijn zij maken dit op maat en is meteen water dicht.
Zie mijn topic : http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1549907
Voordeel van de controler ledstripkoning je kunt die per minuut of veelvoud instellen die van kitelight zoals ik het gegrepen heb per 30 min.
 
De kitelight is inderdaad per half uur volgens mij. Wel vreemd, want als je hem uit China besteld (TC420) kan je wel per minuut instellen.... Lijkt dus een software-limitatie.
 
Ik heb wel eens begrepen dat kitelight een oudere versie van de software meelevert. De software die bij een direct in China bestelde controler zit kan ook prima gebruikt worden voor een kitelight controler (het is ook hetzelfde apparaat).
 
Ik heb zelf een set van Kitelight boven me bak hangen....maar die software werkt niet met tijden hoor....maar met procenten :) dus je kan het heel geleidelijk toepassen
 
Zag net...het werkt wel met blokken van een half uur...mijn excuses :) Tijd terug dat ding ingesteld..wist het niet helemaal zeker haha
 
Software kitelight en software tc420 of deze op beide apparaten te gebruiken is geen idee.
Ik weet wel dat de 20 meegeleverde programma's van kitelight niet op de mijne werken of ik doe iets verkeerd.
 
Vraagje hierover. Begrijp ik het goed dat je deze balken gewoon in de T5 armatuur kan zetten, en ze dus geen aparte stroomvoorziening nodig hebben?

Ik ben een beetje confuus aangezien ook deze Tecatlantis Easy Led Adapter wordt verkocht, of heb je die alleen nodig als je een controller wil aansluiten?
 
Nee,

Je kunt deze verlichting mechanisch in de oude houders plaatsen.

De oude verlichting mag dan niet meer aangesloten zijn.

LED's moeten altijd op een lage voedingsbron aangesloten worden.


@starter

Je kunt ook de verlichting terug schakelen naar 7 uur per dag.
Heeft hetzelfde effect als dure LED's kopen en installeren.
 
@Tom zei:
Nee,

Je kunt deze verlichting mechanisch in de oude houders plaatsen.

De oude verlichting mag dan niet meer aangesloten zijn.

LED's moeten altijd op een lage voedingsbron aangesloten worden.

[...]
Ik neem dus aan dat er per buis een voedingsadapter wordt meegeleverd? Ik heb het op verschillende plaatsen proberen te achterhalen, waaronder op de site van Tecatlantis zelf, maar dit wordt nergens expliciet vermeld lijkt het (misschien omdat het zo vanzelfsprekend is?).

Die adapter die ik linkte is dan dus voor als je twee lampen hebt, maar niet twee adapters in je stopcontact wil hebben ofzo? En hoe vindt de voeding naar de Tecatlantis Easy Led Control 2 Plus plaats, moet je daar misschien die adapter voor hebben?
 
Dank. Filmpje wel voorbij zien komen tijdens het zoeken maar niet echt goed naar gekeken. Vanaf de 1 minuut is inderdaad een unboxing te zien waaruit blijkt dat er een voedingsadapter wordt meegeleverd bij elke buis, en je de Led Controller er tussen kan zetten.

Vraag blijft dan hoe het werkt met de duurdere versie van die controller die twee balken tegelijk kan aansturen, maar ik neem aan dat ik daar dan ook die duurdere/zwaardere adapter voor moet kopen die ik eerder linkte. M.a.w. voor twee regelbare balken heb ik

- twee van deze lampen nodig
- deze controller en
- deze voedingsadapter

en hou ik de twee meegeleverde (lichtere) adapters over, wat wel een beetje zonde is, maar goed.
 
In de praktijk kan een conrad controller ( twv 15� ) meer dan die van atlantis
 
Dank voor jullie reacties. Ik wist al dat deze balken niet per kleur kan regelen helaas, maar nu lees ik in dit topic ook dat je met de Tecatlantis controller niet eens de lichtsterkte kan bepalen (dimmen), en ie dus eigenlijk alleen maar op gezette tijden van 100% naar 0% kan en vice versa t.b.v. zonsopgang en -ondergangsimulatie. Als de lampen toch al geen individuele kleurregeling ondersteunen heeft een controller van Conrad denk ik ook niet zo veel toe te voegen behalve dat je daarme waarschijnlijk wel kan dimmen, maar het is dan de vraag of dat bevorderlijk is voor de levensduur van de Tecatlantis lampen.

Je zou toch zeggen dat de grote aquamerken zoals Juwel en Fluval inmiddels toch wel LED vervangingssetjes op de markt zouden hebben gebracht voor T5 lampen, met een behoorlijke functionaliteit zoals zelf per tijd kunnen regelen van de kleur van het licht en dimmen. Het is nou niet dat dat tegenwoordig nog high tech is, heb hier al jaren een Philips LivingColors lamp staan die dat kan, met afstandbediening.

Zucht. Ik ga dan maar eens verder zoeken, maar het meeste aanbod is dan toch van onduidelijke merken, maar ik wil wel zeker zijn dat het kwaliteitslampen zijn die ook het goede kleurspectrum hebben voordat ik zit opgescheept met Hong Kong LEDjes.
 
Aardige samenvatting .. :thumbs:

Alleen bestaat die bestuurbaardheid ook al heel lang voor TL, maar niet als plug-and-play versie wat men zoekt.
Voor de winkels is het misschien wel aardig om erbij te hebben, maar functioneel gezien doet het niet veel..
 
Bij de nieuwste versie van de aquatlantis controller kan je nu twee keer de /verlichting langzaam aan laten gaan. Dus 4 programma's per 24 uur.
Ook is het mogelijk de lichtsterkte van de leds in te stellen. Dat kon bij de oude controller dus niet, daar had je twee programma's ( zon op en zon onder).
Zie ook http://www.aquatlantis.com/downloads/file263_gb.pdf
 
Terug
Bovenaan