Wat is er nieuw

telescoopoog vis gewond aan oog

• Onderwerp starter Onderwerp starter joye tim
  • Startdatum Startdatum
J

joye tim

Guest
hallo iedereen ,

ik heb een probleem met een telescoopoogvis van ons , bij het verversen van het water in onze tank heb ik de vissen verplaats naar dat ik de hele tank wilde poetsen het is namelijk een tank van een 20 tal liters .

ik heb de vissen in een kleine bokaal gestopt maar daar is 1 ontsnapt met als gevolg op de salontafel gevallen en dan op de grond daarbij heeft hij zijn oog gebroken denk ik dit is het resultaat

8

8

8

weet er iemand wat ik hier aan kan doen of ik iets kan doen en wat ?

dank bij voorbaat
joye tim

oei, oei dat is niet best. Je kan contact opnemen met een dierenwinkel of een speciale 'aquarium zaak'hoe kan de vis trouwens ontsnapt zijn? voortaan moet je even iets op de bokaal leggen zodat ze er niet uit kunnen springen!

Dit herstelt vanzelf als je zorgt voor een schone omgeving. Deze vissen hebben een aquarium van minimaal 120 cm. en minimaal 50l. per vis nodig, met sterke filtering en flinke waterverversingen. Met de huidige huisvesting lukt het niet om de vis de schone omgeving te bieden die hij nodig heeft om te herstellen (en een waardig leven te hebben).

ik denk wel dat hij zijn oog verloren is want ik heb wat moeten opruimen op het 1ste gezicht was het precies gewoon water maar wel redelijk veel daar mee denk ik dat het uit het oog kwam maar jones jij zegt dit herstelt vanzelf terug ook in dit geval het is precies of zijn oogschelp gaat er uitvallen ? zie foto's .

Het herstelt, maar het oog zal waarschijnlijk ingedeukt blijven of eruit vallen.

de vis is dus zen oog kwijt hij zal er niet meer op zien ?en als zijn oog er uitvalt hoe gaat dit dan verder dit zal dicht groeien ofzo ? kan de vis daaronder lijden als zijn oog er uitvalt ? ben nog een echte leek op deze gebieden heb pas een kleine 2 jaar een 5tal goudvisjes waaronder 2 zulke telescoopoog visjes

alvast bedankt voor reackties

Heb je �berhaupt wel gelezen wat Jones zei? Er werd namelijk net gezegd dat deze vissen enorm veel ruimte nodig hebben, maar je lijkt het totaal te negeren.

Hallo Tim,

Ik heb begin dit jaar dezelfde fout gemaakt, 3 baby sluiers van amper 6cm in een 25 liter bak.
Sinds maart zitten ze nu in een 121*46*64 tank en dat is het absolute minimum, zeker als je er nog wat planten en kienhout in hebt zitten.

Doe ze zeker niet terug vanwaar ze komen want herhaalt het probleem zich 9/10 terug.
Kijk of je plaats hebt voor een grotere bak of doe ze desnoods bij iemand in een vijver die diep genoeg is (80cm minimum).

Mijn sluiers gaan ook verhuizen naar een vijver, niet omdat mijn 260 liter tank te klein zou zijn maar omdat er nog andere subtropische vissen in zitten zoals een kleine pleco, corydoras panda en luipaard danio's. Niet de beste combinatie maar de vissen laten elkaar met rust dus voorlopig zitten ze nog ff goed.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan