Terrasvijver met danios


J

Jonasdm

Guest
beste,

gezien onze verbouwingen wat langer uitlopen, en dus onze vijver nog niet ingebouwd kan worden (op de plaats waar de vijver in de toekomst moet komen, staat nu nog een stalling)
zou ik graag al een terrasvijvertje maken, waarbij ik graag de mening eens zou horen van anderen,

mijn plan zou zijn om een ubbink quadra C1 te kopen en deze in een op maat gemaakt buizenframe te plaatsen,
dus niet opbouw en niet ingegraven
wat ik ga doen met de afwerking ben ik nog niet helemaal zeker, maar zal waarschijnlijk hout zijn, tussen het hout en de vijverkuip zelf zou ik dan pur platen steken voor de isolatie in de winter

graag zou ik er een simpel vijverpompje inzetten zonder te veel filterwerk, wel met genoeg planten erin natuurlijk
ik denk aan zo een standaard pompje met een filterspons er in

als visbestand denk ik enkel aan een klein schooltje danios, die wel zouden moeten overwinteren, is dit mogelijk mits de isolatie, en 70cm diepte,
voorziening tegen het dichtvriezen zal er ook zijn

de gehele inhoud zou dan binnen 2jaar de grote vijver (6000L) inkunnen, met wat verdere uitbreiding van het plantenbestand en een goede filterinstalatie

graag zou ik hierover wat tips en ervaringen van jullie horen

alvast bedankt
Jonas
 
Hoi Jonas. Leuk idee! Wij hebben hier een heel topic over met ervaringen en tips. Je bent van harte welkom!


Zelf gebruik ik gewoon een sponsfilter op lucht voor in de vijver, wellicht een idee?
 
bedankt voor de reactie, ik neem het topic eens door,
een sponsfilter in zeker ook een goed idee, zeker omdat ik een nanoaquarium heb staan zonder vis in, draait nu al een jaartje zo met plantjes en sponsfilter,
heb er geen plannen mee, maar ik laat het draaien, je weet maar nooit :)
 

Terug
Bovenaan