Wat is er nieuw

Terror Platy

• Onderwerp starter Onderwerp starter RickAqua
  • Startdatum Startdatum
R

RickAqua

Guest
Ik heb een goed draaiend aquarium, met alleen een probleempje, ik heb een harem platy's (En natuurlijk andere visjes). Het mannetje is letterlijk een serie moordenaar, tot nu toe heeft hij 1 platy opgejaagd tot haar dood (Vrouwtje), 1 guppy en hij heeft het nu gemunt op een van mijn zwarte tetra met gevolg dat hij nu de hele tijd in een hoekje blijft zitten. Vangen lukt totaal niet met schepnetje, daarom ga ik morgen de fles methode proberen. (Ik mag de vis terug naar mijn LPS brengen). Heeft iemand een idee hoe het komt dat hij terroriseert. Het is erg irritant.

Gr. Rick

Hoe groot is de bak en wat zijn de bewoners?

Oorzaak is vermoedelijk te weinig mannelijke Platy�s. Hier moet je er minimaal een stuk of 5 van hebben anders gaan ze vervelend doen.

Maar hoeveel vrouwen moet je dan daarbij houden?

Per mannetje een paar vrouwtjes ...stuk of 3
En inderdaad meerdere mannetjes.

Maar hoe groot is je bak eigenlijk?

Mijn bak is 80*30*50
Hij heeft ook nog een kardinaaltje opgejaagd tot zijn dood
Ga hem vandaag vangen. En terugbrengen.

Tip voor het uitvangen: doe het met je handen, dat gaat veel makkelijker nl. Zo heb ik ook mijn platy's uit kunnen vangen, voor een netje zijn ze veel te snel.

peterdenhaag53 zei:
Per mannetje een paar vrouwtjes ...stuk of 3
En inderdaad meerdere mannetjes.

Maar hoe groot is je bak eigenlijk?

Dan zou je dus minimaal 2 of 3 mannen moeten houden met 6 of 9 vrouwen?
Dan heb ik ook geluk gehad in het verleden denk ik.

Ja. En dan zit je ook heel snel met heeeeel veel jongen 😉

Daarom ook dat ik geen levendbarenden meer wil hebben 😉.

Hahaha...had ik ook ..een bak vol met van de Mickey Mouse platys 😉

Lukt niet met vangen.. Heeft inmiddels al 6 doden op zijn naam met onder andere al mijn guppy's ik neem geen levendbarend meer..

blijven proberen, blijven uitputten en opjagen.

is niet echt de geweldigste manier maar een vis die je andere vissen omlegd is ook niet fijn.

Heb je niet iemand die je kan helpen?
Diegene zou dan kunnen helpen om de vis bijv. richting een bepaalde hoek te drijven / "jagen" en dan kun jij kijken of je hem in die hoek kunt vangen, als je begrijpt wat ik bedoel.

Je kan dit het beste dan met 2 mensen doen. 1 die hem opjaagt en de ander die hem uit probeert te vangen. Na enige tijd worden ze wel moe en slomer en dan zou het moeten lukken.
Succes met het vangen.

Allemaal opgelost! Heb veel planten eruit gehaald (Was toch niet blij met inrichting) vervolgens na 5 minuten proberen kregen we hem te pakken. Planten erin gedaan bodem geheveld 20/15% water ververst.

Eindelijk..

Allemaal erg bedankt voor het reageren!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan