Terug van weg geweest, maar ga ook weer (emigreren)


D

dog

Guest





20180428_090529.jpg
20180525_192415.jpg
20180525_192434.jpg
20180526_171843.jpg
20180526_183853.jpg
20180729_163123.jpg


Hoi allemaal,



Denk dat veel mensen mij hier niet meer kennen.

Ik ben Dog oud moderator en lid van beheer geweest, en nog steeds erelid (ben ik erg trots op)

De laatste tijd ben ik niet zo actief meer op het forum, wegens een scheiding en heb mijn huis verkocht.

Ik ben in middels weer gelukkig getrouwd, en heb samen met mijn nieuwe vrouw besloten te emigreren naar

naar Servie, mijn vrouw had ook een eigen huis, en alleen op wat ik al aan overwaarde op mijn huis had kunnen wij een prachtige woning laten bouwen in Servie.

We hadden nog een paar jaar willen wachten met emigreren, maar een half jaar werd ik na 35 jaar weg gestuurd bij mijn werkgever door de nieuwe eigenaar, wegens boventallig.

Maar goed, dit terzijde, in ons nieuwe huis heb ik een prachtige plek om weer mijn hobby op te pakken.

Heb daar een muur van 140cm breed, alleen ik kom geen aquariums tegen van 140cm breed, het liefst met een interne filter.

Heeft iemand een suggestie?

Plaats ook nog wat foto's zodat jullie mijn keuze om te emigreren een beetje begrijpen, en gezien het uitzicht denk ik wel dat jullie begrijpen waarom ik Nederland voor gezien houd.
Servie is nou niet echt een land waar de aquariumhobby leeft, hoewel ik heel mooie heb gezien, maar meestal zijn die op maat gemaakt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Dog welkom terug op Aqueforum buddy en emigreren naar Servie das wel een serieuze verandering.
 
  • Leuk
Waarderingen: dog
Leuk weer eens wat van je te horen Dog, maar ik denk dat je daar ook beschikking hebt over internet dus hopelijk wil je de vorderingen met ons delen.
 
  • Leuk
Waarderingen: dog
Een prachtige plek waar je vast nog fatsoenlijk een stuk grond kunt betalen. Hopelijk kun je daar ook volop van de hobby genieten.
 
  • Leuk
Waarderingen: dog
Een aquarium in een warmer land dan Nederland? Ik ga je volgen! Hoe zijn de temperaturen daar?
Prima geregeld zo met dat huis daar :) Succes!



en..

Ha @TonHageraats Je hebt een uitdaging :D

Het is daar idd wel warmer, +35 tot -20 , maar de muren zijn gemaakt van isolerende bakstenen van 25cm dik, en daar over heen gaat een laag van 10cm dik piepschuim, dus goed geisoleerd, eigenlijk is dat meer voor de winter, want temperaturen van -20 zijn goed mogelijk, gecombineerd met een meter sneeuw.
ik kan niet wachten.
We gaan eerst een zomertje kijken, en anders komt er een airco in
De kachel is een dikke palletkachel, er is daar geen gas, dus het is elektra of hout/kolen, en er komt in de woonkamer nog een extra houtkachel, dus we zitten er warmpjes bij
De enige zorg die ik heb is de hardheid van het water, er komt daar geen leidingwater uit de kraan, we moeten daar een waterput laten slaan
Lekkerste water wat je kan bedenken, maar ik ben bang dat het erg zacht is, we gaan 24 augustus weer heen, ff een ph testje mee.
 
Een prachtige plek waar je vast nog fatsoenlijk een stuk grond kunt betalen. Hopelijk kun je daar ook volop van de hobby genieten.

Ja idd, goede landbouwgrond voor 0.80 cent de vierkante meter, we hebben gelijk maar 7200m2 gekocht
 
Welkom terug zo dat zijn nog eens prijzen 0,80 cent :thumbs::D
mooi stuk grond en mooi uitzicht zie ook dat ze daar makkelijker zijn als in NL gezien de stook plekken :D
Wat je bak betreft dat zal niet echt makkelijk worden is een vreemde maat in de standaard bakken wereld misschien overwegen om iets te laten plakken in die maat.
succes met je mooie huis en zoektocht naar je bak
 
  • Leuk
Waarderingen: dog
Hey Dog! Leuk je hier nog eens te zien, jouw naam zie ik hier nog wel geregeld voorbijkomen.
Veel plezier in Servië, en fijn dat je de hobby terug oppakt! ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: dog
Dag Dog, zie dit topic nu pas voorbij fietsen!! Ben je nog lang niet vergeten hoor! Enne emigreren, is ook een manier om eens de bakens te verzetten. Fijn dat je hobby meegaat! Hoop je hier weer wat vaker aan te treffen!
 
Dag Dog, zie dit topic nu pas voorbij fietsen!! Ben je nog lang niet vergeten hoor! Enne emigreren, is ook een manier om eens de bakens te verzetten. Fijn dat je hobby meegaat! Hoop je hier weer wat vaker aan te treffen!

Er zullen straks wel een paar foto's voorbij komen van de nieuwe bak, en tegen welke problemen ik op loop bij de inrichting
Denk sowieso dat ik mijn vissen moet kopen in Belgrado, 150km bij ons huis vandaan
In Sabac heb ik een aquariumzaak ontdekt, maar daar hebben ze alleen guppen en goudvissen.
Als deze tenminste open is, de laatste keer was deze gesloten, omdat hij zijn belasting niet had betaald ;)
 
Succes met de nieuwe bak Martin en het is best lastig dat je zover moet rijden voor een lfs zeg.
 
Welkom terug Martin ;)

Veel succes en bovenal geluk in Servië. Met je bak gaat het vast goedkomen :thumbs:
 
Tja, in mijn begintijd had ieder zichzelf respecterend dorp wel een eigen LFS...! Is nu ook wel ff anders, heb er in een straal van 25 km nog welgeteld 3....!
 

Terug
Bovenaan