Terug van weggeweest.


Jojaca

New member
Lid geworden
19 juni 2024
Berichten
0
Locatie
Nijmegen
Hallo allemaal,

Na bijna 10 jaar geen aquarium gehad te hebben, en ook niet meer actief op verschillende fora, is het toch weer gaan kriebelen.
En heb ik toch besloten weer een aquarium op te starten. het is een Rio 240 geworden die nu sinds een week in de woonkamer staat. Ik neem rustig de tijd voor het opstarten en beslissen wat er uit eindelijk in komt, maar het word wel toegespits op Zuid Amerika, ik vind die visjes zo leuk, zeker de cory's an de dwerg cichliden. De achterwand zit er nu in en na het weekend komen de planten, dus over een week of 4-5 ben ik klaar voor de eerste visjes.
Tegen de tijd dat ik een beter idee heb over de samenstelling van de bewoners zal ik daar vast nog wel een aantal vragen over hebben en op het juiste forum plaatsen. In de tussentijd neem ik de tijd om het forum hier, en de rest van het internet, na te pluizen om ideeen op te doen en relevante informatie te zoeken.

Groetjes en tot snel,
Jojaca
 
Welkom terug Jojaca!

Heb je een specifieke reden waarom je je tot één regio beperkt?
 
@Lysia, eigenlijk ben ik gewoon verliefd op de dwerg cicliden, de a. cacatuoide vooral, en ik vind ixen van streken niet altijd mooi uitkomen, of even goed mixen kwa waterwaardes. Verder is er geen specifieke reden.

@Friesian, Wat vervelend om te horen dat je problemen ondervind. Wat is geen succes als ik vragen mag? Misschien kan ik er van leren en soort gelijke dingen voorkomen.

groetjes
 
Ik heb te veel liggen klooien met het aquarium. Ik heb me nu voorgenomen het beter met rust te laten. Vanwege de opmerking van @Cornelius (bedankt daarvoor) heb ik inmiddels Profito gehaald en gebruik dat in plaats van colombo AIO.

Koudwater planten, vijverafdeling was geen succes.
Opstarten is tot dusver moeilijk.
 
Laatst bewerkt:
welkom , succes met de opstart
 
@Lysia, eigenlijk ben ik gewoon verliefd op de dwerg cicliden, de a. cacatuoide vooral, en ik vind ixen van streken niet altijd mooi uitkomen, of even goed mixen kwa waterwaardes. Verder is er geen specifieke reden.

Dan kun je natuurlijk ook kijken naar welke vissen uit andere streken bij de cacatuoide passen. Het aantal scholenvisjes uit Z- Amerika blijkt iedere keer weer nogal beperkt te zijn. Melanotaenia's zijn erg mooi en passen hoogst waarschijnlijk ook bij die waterwaardes, maar er zijn ongetwijfeld veel meer scholenvisjes die leuk combineren. Ik denk graag met je mee als je zover bent!
 

Terug
Bovenaan