Wat is er nieuw

Terug van weggeweest!

Atheris

Member
Lid geworden
28 januari 2025
Leeftijd
29
Hoi Allemaal!

Mijn naam is Nick en ik ben 28 jaar oud.
Jaren geleden was ik op dit forum erg actief en dit begon al in groep 7 van de bassischool. (Ik kan dit account niet meer in, dus vandaar een nieuwe!)
Het liefst zat ik elke avond op dit forum en lezen, reageren en vooral leren. Echt een toptijd! :DD
En eerlijk is eerlijk... ik heb ook veel op "forums" op facebook gekeken. Maar hier zitten in mijn ervaring vooral de internetsoldaten die anderen liever naar beneden halen dan verder helpen. De sfeer hier was (en ik ga er vanuit dat dit nog zo is!) vele malen gezelliger en leerzamer!

In de loop der jaren heb ik naast aquaria ook een passie gekregen voor terraria en altijd met dieren gewerkt. In mijn werk en stages heb ik gewerkt met allerlei reptielen, vissen, roofvogels, wilde katten en ga zo maar door. 🙂

Thuis heeft hier van alles aan reptielen en geleedpotigen gezeten (en natuurlijk aquaria). Een kamer vol met spinnen, schorpioenen, slakken, miljoenpoten, hagedissen en gifslangen en dan ook nog hagedissen in de tuin. Inmiddels heb ik mijn collectie flink laten inkrimpen en heb alleen mijn 3 favoriete slangen nog zitten. Op een gegeven moment werd het meer een taak dan hobby en dan is de lol er helaas snel vanaf... Daarbij zit en zat alles in een afgesloten kamer en dus niet in het zicht als ik gewoon in de woonkamer zit.
De hagedissen in de tuin zouden er nog moeten zitten maar ik denk dat ze voor het eerst een overwinter plek hebben gevonden die niet aan de verwarmde vijver grenst en ze dus wellicht zijn overleden🙁. Als dit zo is (wat wel heel jammer zou zijn) gaat ook dit verblijf weg en ga ik een natuurvijver aanleggen :engel:

Een jaar of 4 heb ik geen aquaria in huis gehad omdat ik er op het werk elke dag mee bezig ben. Echter is er een jaar geleden weer een passie vlammetje aangegaan, of eigenlijk een hele brand. Zodoende staat er weer een aquarium van 150x60x100 cm in de woonkamer waarvoor ik aan het zoeken ben naar een geschikt biotoop.

Het plan is om ook nog een zeewater aquarium en gifkikker paludarium in de woonkamer te zetten. Dan kan ik werkelijk genieten van mijn hobby's!

Mijn andere hobby's zijn tuinieren met inheemse planten, kamerplanten en gamen :DD

Ik hoop hier weer lekker te kunnen praten over aquariums!

Welkom terug Nick.

Welkom terug Nick?
(Welke game(s) doe je?)

Leuke voorstel ronde Nick. Welkom terug op het forum. En heel veel van wat jij schrijft komt overeen met wat ik beleef en beleefd heb.

Oud agrariër, dus werken met dieren geldt ook voor mij. 🙂

Welkom terug op het AF.

Bedankt allemaal!

@Lysia op het moment bijna alleen Monster Hunter World 🙂 Maar ik speel ook graag Monster Hunter Rise, Pokemon scarlet en Endless Ocean (Al valt die nieuwe van endless ocean behoorlijk tegen...) :DD Speel je zelf ook?

@Friesian haha dus ik sta niet alleen in deze! 😛

Bedankt allemaal!

@Lysia op het moment bijna alleen Monster Hunter World 🙂 Maar ik speel ook graag Monster Hunter Rise, Pokemon scarlet en Endless Ocean (Al valt die nieuwe van endless ocean behoorlijk tegen...) :DD Speel je zelf ook?
Ik ken deze niet. Ik doe nu Goodgame Bigfarm, maar heb ok Seafight gespeeld, Master of Olympus: Zeus en z'n opvolger gespeeld, PlanetZoo en tussendoor nog wat andere spellen, die wat minder indruk gemaakt hebben.

Welkom terug.

Bedankt @quistero !

@Lysia Haha dat wordt een keer opzoeken dan :DD Endless ocean is wel een serieus leuk spel, vooral voor mensen die van vissen houden 🙂 het lastige is dat de eerste 2 delen op de wii zijn maar wellicht dat die nog wel op een andere manier gespeeld kunnen worden! Het nieuwste deel heeft wel iets, maar dat er in bepaalde plekken zoetwater en zoutwatervissen door elkaar zwemmen is wel een afknapper haha
Ik moet zeggen dat ik de spellen die jij noemt ook niet ken, heb ik weer wat op te zoeken haha

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan