Wat is er nieuw

Test 1,2,3 Wat scheeldt dat nou ?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter aquaridiot
  • Startdatum Startdatum
A

aquaridiot

Guest
Aquarium isolatie, er wordt wel eens over gesproken in �het wereldje� maar echt veel wijzer ben ik er nog niet van geworden. Dus is het ID geboren om er eens een beetje mee te rommelen en te kijken of ik er ergens wat getallen aan vast kan knopen.

Het ID is om domweg een klein aquatje te vullen met ,jawel, water een verwarmingselementje erin te stoppen. Een verbruiksmeter er aan te hangen.

Het geheel in een ruimte te zetten waar ik de temp constant houdt , zeg 20 graden. De bak temp in te stellen op zeg 24.

En dan te kijken hoeveel het geheel in steeds een zelfde hoeveel tijd bv 24 uur en eenzelfde watervolume verbruikt. Te beginnen met de kale open bak als uitgangs punt. En dan een beetje met verschillende methoden aan het experimenteren slaan.

Geen exacte wetenschap ik weet het maar ik heb nog wat radiatorfolie gevonden bij mijn zus in de opslag een paar stukken kunststof kanalen plaat en wat tempex. Een klein volglas bakje moet ik ook nog wel hebben. Iemand nog idtjes/suggesties ten aanzien van dit �testje�?

Het gaat puur om het verlies of beter behoudt van warmte de invloed van verlichting en filtrage wil ik buiten beschouwing laten.

Gewoon omdat het kan en ik bijna alle benodigdheden toch op de plank heb liggen. Eens te zien of ik er wat �praktijk� getallen aan kan plakken.
 
Ik zal je experimentje zeker volgen en ben benieuwd wat eruit komt en hoe je het gaat aanpakken Maurice.
 
Bakje heb ik inmiddels opgesnord. Het is alleen wel wat kleiner dan ik in mijn geheugen had zitten en de bodem is kunsttof ipv glas. Nog even verder spitten an anders moet het er maar mee. Ik zou toch zweren dat ik �ergens� nog een volglas bakje moet hebben liggen of eigenlijk staan.
 
Ook ik ben best nieuwsgierig naar de uitkomst.
 
Zorg er ook voor dat je bak is afgedekt. Verdamping kan eveneens voor afkoeling zorgen en dus het eerder aanslaan van je verwarming.
 
Dat is het ID eigenlijk stap een , zeg de nul meting, dan eens kijken wat afdekken doet dan eens kijken wat afdekken plus isolatie doet. Plus minus.
 
Bakje staat inmiddels ietwat in de weg maar dat is het enige beschikbare hoekje momenteel waar er heel de dag geen direct zonlicht op kan vallen.

Gevuld en al verwarmingselementje erin kamertemp ingesteld Als het vanaaf een beetje gestabiliseerd is zal ik met meten beginnen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan