Wat is er nieuw

Test inrichting

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ElDorado
  • Startdatum Startdatum
E

ElDorado

Guest
Beste mensen,

in een 45x35x30 bakje ben ik bezig met een inrichting die puur als test bedoeld is.
Dit om er achter te komen of dit fatsoenlijk kan draaien.
Het is dus vooral een test voor toekomstige eventuele grotere aquaria.

Op dit moment zit er nog een aquaball filter in maar er komt een Dennerle Nano External Skim Filter op deze is echter besteld.

Verwarmd tot 24 met 200w Eheim staafverwarming (verborgen onder de stenen).

De achtergrond wordt nog zwart of helder blauw gemaakt.

Ik ben van plan om eens in de 2 weken 30% van het water te verversen om te zien hoe stabiel de waarden blijven in een bakje met alleen stenen.

De inrichting:
Bodem van "tegels" leisteen met 2 mm ruimte vanaf de bodem.
Breuksteen in allerlei soorten en maten, allen kalkvrij maar in een enkeling zitten wat sporen van ijzer.

Hierbij een fotootje:
Let wel op de interne filter gaat er nog uit zodat in die hoek de stenen wat opgehoogd kunnen worden.

uGXomgk2gm2aud5aAmM463q7pm5Ghmcf.jpeg


Wat zijn jullie verwachtingen en hebben jullie nog idee�n?
 
Dit kan wel draaien, maar aangezien er geen planten zijn die de nitraat en.of fosfaat zullen opeten dan zullen de algen dat wel voor je invullen. Indien je echt geen planten wil, maar wel zuurstof gebruikende vissen en of andere dieren dan lijkt he tme niet meer dan logisch dat je een diffusor aanbrengt op de uitstroom van je filter, zodat er een redelijke gasuitwisseling kan plaatsvinden tussen water en atmosfeer.
Neem maar van mij aan, het zal groen worden in deze bak, en ook baardalgen zullen zich hier niet vervelen!

Greetzz Bigsmoke
 
Denk wel zelf da wat algjes ook helemaal niet zouden misstaan op de stenen, ik hou daar wel van, maar da's misschien een kwestie van smaak 😉 Wel een goed filtertje nodig dan ja.

- Mascha
 
Leuke inrichting. Leuk plan.
Maar om te testen of je de waterwaarden stabiel kan houden..tsja...eenmaal bewoners erin verandert de zaak natuurlijk weer..dus wat zo'n test dan waard blijkt te zijn ??
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan